A játék neve, címe: Kockatorony építés
A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése, együttműködés, jobb és bal gyakorlása, csapatépítés
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Berendezések biztonságos állapotának megvizsgálása
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Kocka, nekem itthon kockacukrom volt, kellő számban, ezzel egyszerűen megvalósítható a feladat sok csoportban is. Most az volt a terv, hogy kinyomtatok egy képet egy várról királylánnyal, de mivel kifogyott a tinta a nyomtatóból, mást kellett kitalálánom. Így került a LEGOvárba a királylány. (Több csoportnál ez már nem kivitelezhető olyan könnyen). Idősebb csoportban ez már szerintem is nem szükséges. Nagyobbakkal megtehetjük, hogy bevesszük a játékszabályba, hogy pl. 10 kockányi a tornyot kell építeni a királylány megmentéshez.
Technikai igény: Technikai eszközre nincs szükség, ami kell: asztal és székek
Az előkészítés feladatai: Asztal, székek előkészítése (szükség esetén kockacukor vásárlása)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ők is előkészíthetik, berendezheti a termet.
A játék megnyitása, nyitánya: Csoportalakítás (véletlenszerűen), motiválás a királylány megmentésésre
A játék menete, játékszabályok:Meg kell menteni a királylányt, ami úgy lehetséges, hogy egy tornyot építetek neki kockacukorból, amelyen a királylány majd le tud csúszni és megmenekül. Tehát olyan magas tornyot kell építeni, mint amilyen magasan az erkély van. Az építő játékos szeme be van kötve és csak az egyik kezét használhatja. Hogyan lehet mégis felépíteni a tornyot? A társad irányít: Jobbra, balra, fel, le stb. utasításokkal.
A játék lezárása: Az nyer, akié a királylány, akinek a tornya hamarabb eléri a királylány erkélyét Vagy időkorláttal: akinek magasabb a tornya
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékvezetői dicséret, minden esetben megbeszéljük, hogyan éreztük magunk a játék során, ön-, társ- és csoportértékelés keretében
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Betűket írunk a kockákra és így meghatározott sorrendben kell a kockákat egymásra rakni.
A játékvezető speciális feladatai: Ennél a korosztálynál különösen kell figyelni a szabályok betartására.
Egyéb/megjegyzés: A karantén miatt kicsit nehezebb volt a feladat kivitelezése, a gyerekeimmel valósítottam meg. Nagyon élvezték, bár az a csapat, amelyiknek nehezebben ment, hamar feladta és nem játszott teljes energiabedobással. A végén viszont meglepően jól értékelték a saját „munkájukat” és a társukkal való közreműködésüket. Az iskolájukban komoly hangsúlyt fektetnek az önértékelés fejlesztésére, ezért ez szerencsére náluk viszonylag jól működik, jól meg tudják fogalmazni a tapasztalatikat, érzéseiket.
A játékot lejegyezte: Bagyura Bettina