JÁTÉKRA FEL!

Bágyoniné Varga Edit: Találd meg a helyedet!

  1. A játék neve, címe: Találd meg a helyedet!
  2. A játék pedagógiai célja: Megfigyelés, térészlelés, figyelem, emlékezet, gyors reagáló képesség fejlesztése, jobb-bal irányok gyakorlása. A gyermekek megmozgatása, közös játékélmény biztosítása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy a helycserék során ne fussanak, óvatosan közlekedjenek,figyeljenek egymásra, vigyázzanak egymás testi épségére. Ehhez megfelelő helyet, teret biztosítani a résztvevőknek. A tévesztő gyereket ne gúnyolják, a játék végén kiválthatja zálogát.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Mindenkinek egy szék ( 20 db), és a tévesztések megjegyzéséhez zálogként ujjbábok, kalap.
  12. Technikai igény: Minden részvevőnek félkörben lazán kell elhelyeznie a székeit, a székek ne érjenek össze teljesen. Egyenletes padló vagy szőnyeg legyen a terep. Mindenki a játékvezetőt jól lássa.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, a szőnyegen a székek elhelyezése lazán félkörben. Ujjbábok kosárban és egy kalap elhelyezése a játékvezető mellett.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki a saját székét helyezi el félkörben: Berendezzük a mesebeli Kerek erdőt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki figyelje meg, hogy hol ül pontosan. Nevezzék meg, ki ül mellette jobbról és balról. Keretmese: -Ebben az erdőben ti lesztek az állatok, akik odúban élnek, figyeljétek meg a saját helyeteket, hogy visszataláljatok mindig. Ha egy varázsló érkezik
  17. A játék menete, játékszabályok: Ebbe a kerek erdőbe egy varázsló érkezik egy szép napon. Én leszek ez a varázsló, aki mindig megpróbál benneteket összekeverni. Szerencsére vissza is rendezi az erdei lakókat. De jól figyeljetek, kövessétek a varázsló utasításait, mert aki eltéveszti a varázslatot, az zálogot ad, amit a játék végén kiválthat. Az lesz az ügyes, akinek nem lesz záloga és mindent teljesít, túljár a varázsló eszén. Utasítások: -Cseréljenek helyet a lányok!(bárhová ülhetnek, de a saját helyükre nem) -Cseréljenek helyet a fiúk! -Cseréljenek helyet azok, akiknek szandál van a lábán! -Cseréljenek helyet azok, akiknek a pólóján van kék szín! -Cseréljenek helyet a barna hajúak!….(bármilyen instrukciót kitalálhatunk ehhez, a lényeg, hogy jól elkeveredjenek) Aki feleslegesen vagy rosszuk mozdult, az zálogot ad ( egy ujjbábot beletesz a kalapba) -Csiribí-csiribá, legyen rend az erdőben! Mindenki találja meg a helyét! Nehezítünk a játékon: A varázsló tapssal jelzi az utasításait: 1 taps: Mindenkinek el kell hagynia a helyét! 2 taps: Ne mozdulj! 3 taps: Találd meg a saját helyedet! Tévesztés esetén itt is zálogot kell adni.
  18. A játék lezárása: Végre rend van az erdőben, eltűnt a varázslat ereje. A varázsló utolsó utasításával a helyére irányít mindenkit. A játéknak a játékvezető szabja meg a végét, amikor érzi, hogy elfáradtak a gyerekek.( mivel a cél nem a kiesés, ezért bármeddig játszható.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Zálogok kiváltása: akik nem tévesztettek, azok adnak meg feladatokat: Pl. 5 fekvőtámasz, 3 csillag ugrás, 4 felülés, 5 felugrás guggolásból, egy kör szökdelés, stb. Pozitív megerősítés, lezárás: Mindenkinek sikerült a helyét megtalálni, rend van a Kerek erdőben, a varázsló hatalma eltűnt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Időre kell helyet cserélni ( pl. 3-at számolok)…gyors reakció növelése. 2.Csak egy székkel lehet arrébb ülni, tehát mindenkinek mozdulnia kell. De a saját helyét ezután is gyorsan kell megtalálnia. 3.Különböző mozgásokkal kell megoldani a helycserét. Pl. szökdelés, mászás, egy lábon ugrálás, lábujjhegyen járás, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése fokozatos, mindig csak egy-egy részfeladat megértésére vonatkozik, próbajátékkal ellenőrzi a megértését. Utána ad újabb feladatot. A játék során ki kell emelni, hogy bárhová ülhetnek a helycsere során, csak a saját helyükre nem!
  22. Egyéb/megjegyzés: Közölni kell velük, hogy ne legyen cél a zálogok begyűjtése, az az ügyes, aki túl jár a varázsló eszén. A gyerekek nagyon élvezik, szeretik ezt a játékot. Óvodában nagycsoportban ajánlom. Alsó tagozatban is alkalmas.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bágyoniné Varga Edit