JÁTÉKRA FEL!

Bácskai Katalin: Jöjjön ide a(z) ….. !

  1. A játék neve, címe: Jöjjön ide a(z) ….. !
  2. A játék pedagógiai célja: Kreativitás, megfigyelőképesség és fantázia fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elmondani a játékosoknak, hogy az esetleges tapintásokkal és mozgásokkal óvatosak legyenek, nehogy sérülést okozzanak a velük szemben állóknak. A játékszabályok szerint a hang alapján kell kitalálni, hogy ki áll előttünk.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy darab kendő a játékos szemének bekötéséhez.
  12. Technikai igény: A játéknak különleges technikai igénye nincsen.
  13. Az előkészítés feladatai: A játék nem igényel különösebb előkészületeket. Abban az esetben, ha tanteremben játsszuk, a padokat félre lehet húzni, hogy legyen hely a félkörben álló játékosoknak, illetve annak, hogy összekeveredjenek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Különösebb előkészület a játékhoz nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egymás nevének átismétlése, mert nem biztos, hogy mindannyian ismerik egymást. Ez alkalmat ad arra is, hogy a játékosok megfigyeljék egymást, ami nagy segítség lehet a későbbiekben.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy önként jelentkezőnek kendővel bekötjük a szemét. A résztvevő játékosok félkörben állnak a bekötött szemű játékos körül. A játékvezető csendet int. A játékosok elcsendesülnek, majd a játékvezető felszólítására megváltoztatják addigi helyüket a félkörben („összekeverednek”). A bekötött szemű játékos innentől már nem tudja, hogy ki hol áll, honnan fog elé érkezni. Ezek után a bekötött szemű játékos így szól: – Jöjjön ide a kutya/ macska/ egér/ gólya/ … stb! (Bármilyen állatot mondhat.) Ezek után a játékvezető rámutat valakire, aki a bekötött szemű játékos elé lép, és elváltoztatott hangon utánozza a megnevezett állatot. Ebből a bekötött szemű játékosnak ki kell találnia, hogy ki áll előtte. Ha kitalálta, akkor helyet cserélnek, és a játék kezdődik elölről. Abban az esetben, ha nem találja ki, akkor még két játékos esetében próbálkozhat, utána új játékosnak kötjük be a szemét. Kerettörténet: Ma arra leszek kíváncsi, hogy mennyire ismeritek egymást. Egy gonosz varázsló elvarázsolt benneteket, ezért egyikőtöknek bekötjük a szemét, ő nem fogja látni a többieket. A többiek pedig csak állathangon tudnak majd megszólalni. A bekötött szemű játékosnak hívnia kell valakit, valamilyen állatot, utána pedig ki kell találnia, hogy ki áll előtte annak a hangnak a segítségével, amit a hívott játékos ad.
  18. A játék lezárása: Jelen esetben a játékot kb. 25 percig játszottuk következmény nélkül. A bekötött szemű játékosok általában eltalálták elsőre vagy másodikra, hogy ki áll előttük, viszont egyre különlegesebb állatokat kértek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A bekötött szemű játékos csak azt mondja, hogy jöjjön ide a sorban a harmadik. Akkor a kiválasztott játékos, elváltoztatott hangon számolni kezd lassan 10-ig. De ugyanígy kérhet a bekötött szemű játékos egy mindenki által ismert dalt, verset vagy valamilyen különleges hang utánzását. (Például: Jöjjön ki az, aki tud mosógépet, traktort, hajszárítót … stb. utánozni!)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játékszabályok ismertetése, játékosok kiválasztása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Napközis csoportunk vegyes napközis csoport, amelyben 5. osztálytól 8. osztályos korig járnak az egyes évfolyamon belül is különböző osztályokból gyerekek. Sokat játszunk együtt. A játékok célja tanév elején elsősorban az egymás megismerése volt. A csoport ma már a produktív időszakban van: szívesen és jól játszanak, tanulnak együtt. Önkéntesség: a délutáni játékok önkéntesek. Minden esetben csak azok vesznek részt benne, akik szeretnének.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bácskai Katalin