A játék neve, címe: Belső pozitív tulajdonságaim
A játék pedagógiai célja: Az érzelmi intelligencia fejlesztése az önismereten keresztül. A pozitív gondolkodás segítése, támogatása önmagunkról, másokról.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékhoz kapcsolódó online szerencsekerék miatt alkalmazott laptop, táblagép hálózati kapcsolatának biztonsági ellenőrzése.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Laptop, homokóra, Pozitív gyerek vagyok kártyacsomag, papírlap, toll
Technikai igény: laptop, táblagép, telefon
Az előkészítés feladatai: Be kell állítani a laptopon a szerencsekerék játékot, melyet én szerkesztettem meg. A játékhoz szükséges homokóra és kártyacsomag eszközöket is be kell készíteni. Papírt és tollat!
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A ráhangolódást a kártyacsomagból húzott pozitív gondolat segíti.
A játék megnyitása, nyitánya: Mit jelent az önismeret? Miért fontos, hogy tudjunk magunkról pozitív belső tulajdonságokat? A mai alkalommal a szerencse kereken található betűk segítenek abban, hogy mondj magadról pozitív belső tulajdonságokat egy percig, amíg lepörög a homokóra. Megforgatjuk a szerencsekereket és amelyik betűnél megáll a nyíl azzal a betűvel kezdődjön a Te belső tulajdonságod! pl. Milyen vagy K betűvel? Időre megy és számoljuk! Az nyer aki többet tudott mondani! Számoljuk és leírjuk a név mellé a darab számot.
A játék menete, játékszabályok:1. Csak pozitív tulajdonság 2. Belső tulajdonság 3. Csak azzal a betűvel kezdődhet , ahol megállt a nyíl a szerencse kereken 4. Annyi ideig mondhatod , ameddig lepörög a homokszem 5. Aki a legtöbbet tudja az adott időn belül mondani, az nyert!
A játék lezárása: Összehasonlítjuk ki tudott több pozitív belső tulajdonságot mondani magáról, aki nyert kap egy Jobb Veled a Világ szívecskét.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazás- Szívecske kártya Hogy érezted magad? Boldogabb vagy e most mint a játék elején?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot én találtam ki, természetesen tovább lehet fejleszteni pl. erősségekre
A játékvezető speciális feladatai: Nagyon fontos hogy csak pozitív jellemvonások legyenek!
Egyéb/megjegyzés: Köszönöm! Nincs más megjegyzésem! Illetve van! A karantén miatt, a lányommal játszottam és ő nem engedte meg a fotó feltöltését. A fotót így később csatolom! A szerencsekerék linkje: https://wordwall.net/hu/resource/2386568
A játékot lejegyezte: Bacskai Erika