JÁTÉKRA FEL!

Back Éva Gizella: Szépet vagy csúnyát Manócska?

  1. A játék neve, címe: Szépet vagy csúnyát Manócska?
  2. A játék pedagógiai célja: közösségépítés, gátlások oldása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Bútorzat, asztalok félrehúzása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Manósapka
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő hely biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek az asztalok félrehúzásában
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket leültetem a szőnyeg szélére, elmondom nekik a kerettörténetet, és elmagyarázom nekik a játék menetét.
  17. A játék menete, játékszabályok: „Volt egyszer egy kis manócska. Nagyon szerette a szobrokat, legyenek azok akár szépek, akár csúnyák. Gyertek, üljünk le a varázsszőnyegre, és legyünk mi a Manócska szobrai! Ha szép szobrot szeretne akkor széppé, ha csúnyára vágyik, akkor ijesztő szoborrá kell változnunk, mire 3-ig számol. Akinek a legjobban sikerül a szoborrá válás, az lehet a következő kőrben a Manó. Először én leszek a Manócska, felveszem a manósapkát, és amikor hátat fordítok nektek, akkor kérdezzétek meg tőlem, hogy „Szépet, vagy csúnyát, Manócska?” Ha azt mondom, hogy csúnyát, akkor mindenki vágjon ijesztő képet, és mozdulatlanná válva várja meg, hogy 3-ig számoljak, és megfordulva kiválasszam kinek a legcsúnyább a szobra. Ha a szépet kérek, akkor kedves, szép szobrok készüljenek! Akit választ a Manócska, annak a fejére ráteszi a sapkát és szerepet cserélnek. Akinek a legtöbbször kerül a fejére a sapka, az lesz a győztes! ”
  18. A játék lezárása: Amint kezd leülni a játék, szólok, hogy az utolsó választás következik, majd ha az a kör is lement megkérdezem a résztvevő gyerekeket, hogy kinek hányszor volt a fején a sapka. A győztest megtapsoljuk, majd más tevékenységbe vezetem át őket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén megdicsérem az összes résztvevőt, amiért ügyesen vágtak vicces fejeket, mozdulatlanul várták, hogy kit választanak ki.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: :Szomorú-vidám, szobrokkal is lehet játszani
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Back Éva Gizella