JÁTÉKRA FEL!

Babarczi Éva: Párhuzamos, metsző, kitérő

  1. A játék neve, címe: Párhuzamos, metsző, kitérő
  2. A játék pedagógiai célja: reakció idő-, matematikai geometriai fogalmak-, egyéni és csoport kompetenciák fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A közismert Szí szá szú játék átirata matematikára, geometriai fogalmakra. Szükség van a csoporton belüli kommunikációra, szervezettségre, önfegyelemre és az egyenesek kölcsönös helyzetének ismeretére, úgy, mint párhuzamos, metsző és kitérő fogalmak. A csoport tagjai egy nagy körbe állnak fel, kartávolságra egymástól. A játékot irányító csapatvezető kijelöl egy személyt, aki a játékot kezdi! Kezdő játékos valakire ráirányít a kezeivel párhuzamos egyeneseket és közben hangosan is mondja – Párhuzamos ! , akire rámutat, az gyorsan metszőt kiált és mutat. Metszőt mutató gyermek jobb és bal oldalán álló gyermeknek pedig kitérő egyeneseket kell mutatni és kiáltani, aki ront, leguggol. A metszőt kiáltó, ha nem rontott, párhuzamost dob valakire, aki metszővel kivédi a támadást és jobb –baloldalon állók, a metsző szó után rögtön kitérőt kiáltanak és mutatnak. A játék addig zajlik még ki nem esnek, azaz 3 an maradnak.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Babarczi Éva