JÁTÉKRA FEL!

Átsné Nedermann Erika: Maradj talpon!

  1. A játék neve, címe: Maradj talpon!
  2. A játék pedagógiai célja: Állatnevek gyakorlása, türelem, gyors reagálási készség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény: székek
  13. Az előkészítés feladatai: Székek egymás mellé helyezése félkörbe (gyerekeknek),szembe velük még egy szék (nekem).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden kisgyermek hozza a saját székét az asztalától (ha a csoportszobában játszunk)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden kisgyerek álljon a széke elé! Én velük szemben ülök egy széken.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a székük előtt állnak. Sorban egymás után állatneveket mondanak. Ha a kör végére érünk,újra indul egyből a kör. Ha valaki olyan állatot mondott, ami már elhangzott, le kell ülnie, kiesett a játékból. Ha valaki túl sokáig gondolkodik és nem jut eszébe állatnév, neki is le kell ülnie. 5- től 0- ig visszaszámolok – ez a gondolkodási idő. Ha ezt nem tenném, túl sokáig tartana a játék és óvodás korosztály lévén, hamar elunnák a játékot. Aki utoljára marad talpon, az nyer!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége,ha már csak egy gyerek marad talpon.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése, nyertes megtapsolása. Ha valaki különleges, nem minden nap hallott állatnevet mond, őt is kiemelem.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet a játékot játszani óvodában pl. vízi állatokkal, zöldség-, ill. gyümölcsnevekkel, virágnevekkel, stb. Iskolában pl. országnevekkel, j-s, ly-s szavak gyűjtésével, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Óvodás korosztály lévén mindig mondom a következő gyerek nevét vagy rámutatok. Figyelek arra, hogy ne hangozzon el kétszer ugyanaz az állatnév.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egy nap ugyanazon témakörben csak egyszer játsszuk a játékot, mert ha többször játsszuk, belekeveredhetünk, hogy az adott állat a mostani játékban hangzott el, vagy az előzőben.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Átsné Nedermann Erika