JÁTÉKRA FEL!

Aszalós Ildikó: Állatkert

  1. A játék neve, címe: Állatkert
  2. A játék pedagógiai célja: A foglalkozás célja: emlékezet, figyelem, reakciókészség, mozgáskoordináció fejlesztése, szabálytudat alakítása, csoportkohézió erősítése, jó hangulat megteremtése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Balesetvédelem: a játék előtt felhívtam a játékosok figyelmét arra, hogy vigyázzanak saját és társaik testi épségére (futás közben kerüljék ki egymást, közelről ne dobják meg a társukat, a székre óvatosan üljenek le, stb.).
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Székek körberendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítség a terem berendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: "Most ellátogatunk az állatkertbe, és mi is állatkákká változunk."
  17. A játék menete, játékszabályok: Állatkert Kerettörténet: az állatok kiszabadultak a ketreceikből, és összekeveredtek. Ráadásul egy állatnak nem jutott hely. Az ő célja, hogy ketrecet találjon magának. Játékszabály: a székeket körben elhelyezzük. Eggyel kevesebb széket teszünk ki, mint ahány játékos van (a játékvezetővel együtt). A játékvezető a kör közepére áll. Választunk 3 állatkertben élő állatot (oroszlán, majom, teve). A játékvezető minden játékost elvarázsol valamilyen állattá (lehetőleg közel ugyanannyi legyen mindegyikből). A középen álló játékos mond egy állatnevet. Aki meghallja a nevét, feláll, és másik üres széket keres magának, miközben a középen álló is igyekszik leülni. Akinek nem marad szék, az áll a kör közepére. Az állatkert szónál mindenki feláll és helyet cserél. Azok nyernek, akik több játék után sem álltak középen.
  18. A játék lezárása: Mindenkit visszavarázsolok óvodássá.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Eredményhirdetés, a résztvevők értékelése (pozitívumok kiemelése, dícséret).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen témában játszható (pl.: gyümölcsök, járművek, színek, mesehősök, stb.).
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Aszalós Ildikó