JÁTÉKRA FEL!

Asbothné Gál Anikó Heléna: A börtönőr és a földrengés

  1. A játék neve, címe: A börtönőr és a földrengés
  2. A játék pedagógiai célja: 1. feszültségoldás és lazítás 2. a ritkán érkező gyerekeket a csoportba bevonni 3. kognitív cél: a történet kulcsfogalmait megismertetni,(+ szókincsbővítés) megjegyezni (börtönőr, foglár, fogoly,rab, földrengés, tömlöc, cella, börtön)
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: fogójátékhoz alkalmas terület kialakítása, veszélyes tereptárgyak eltávolítása
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: szükség esetén teremrendezés, szabad tér kialakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a teremrendezésbe életkoruknak és képességeiknek megfelelően
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Egy sokak által veszélyes bűnözőnek tartott fogoly érkezik a börtönbe. És míg a rab a cellájában járkál föl-alá, a börtönőr pedig a cellák előtt strázsál, földrengés támad. A börtön falai leomlanak, itt a lehetőség a menekülésre. Vajon el tud menekülni a rabunk, vagy a börtönőr elkapja és ismét kalodába záratja?
  17. A játék menete, játékszabályok: Játék menete: – kört alkotunk – ez a börtön, mi vagyunk a börtön fala – kinevezzük a börtönőrt: ő a körön kívül fog körbe járni és a foglyot: ő a körön belül, ellentétes irányban halad – harmadik szereplő a földrengés kiszámolója: ő fogja a földrengést „elindítani”: egytől tízig számol lépéstempóban, de közben valahol földrengést kiállt (pl 1,2,3,4 –földrengés!) (próbakörben/-körökben a játékvezető számol) – földrengéskor a börtön falai megrepedeznek, itt is ott is lyukak lesznek rajta: felemeljük a kezeinket – a fogoly kiszökik, a börtönőr megpróbálja elkapni Szabályok: – a fogoly a cellán (körön) kívül próbál meg elfutni – ha a börtönőr elkapja, akkor visszamegy a cellába. A börtönőr választ maga helyett új börtönőrt, a számoló szintén – ha a foglyot már kétszer elkapták, a játékvezető felteszi a kérdést: KI váltja ki a rabot? – és valakivel cserél – Ha a fogoly be tud állni a számoló mellé a körbe, akkor megszabadult, a börtönőr lesz a fogoly, a fogoly új börtönőrt választ, a számoló új számolót kiegészítő szabályok,pontosítás: – A számoló és a szomszédja segítse a menekülőt, hiszen ők a menedék! – Futni csak a kör körül, a játéktérben lehet, a padok között nem!
  18. A játék lezárása: A játékvezető zárja a játékot miután mindenki szerepbe került és/vagy lankadni kezd az érdeklődés. Kisebb csoportban minden szerepet kipróbálhatnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kieséses változat: az elfogott foglyok kiesnek. Játék vége: négy főnél (kettő tartja a börtönt, egy fogoly, egy őr) ha elkapja a foglyot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni a fizikai biztonságra, arra hogy mindenki szerepbe kerüljön, és nagyobb csoportnál, hogy ne váljon unalmassá
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Asbothné Gál Anikó Heléna