JÁTÉKRA FEL!

Arany Zsuzsanna: Vámpír

  1. A játék neve, címe: Vámpír
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentrálás fejlesztése,és az irányok begyakorlása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a résztvevők figyelmét, hogy amikor elhagyják helyeiket, akkor figyeljenek oda a mellettük állókra, Gyermekeknél előfordul, hogy rálépnek vagy letapossák egymást Szerepnél, aki a vámpír, az ne erőszakoskodjon ,pl kezével erősen megüsse társát.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nem igényel kelléket.
  12. Technikai igény: A játékhoz nem kellenek speciális eszközök.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendeztem a gyerekkel a tantermet, a székeket és padokat előre kellett tolni, hogy hátul legyen hely
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Én meséltem még a játék előtt a gyermekeknek, hogy motiváljam őket. A téma a mesehősök és hőstetteik. Ők eközben rajzolhattak. Én meséltem még a játék előtt a gyermekeknek, hogy motiváljam őket. A téma a mesehősök és hőstetteik. Ők eközben rajzolhattak. Én meséltem még a játék előtt a gyermekeknek, hogy motiváljam őket. A téma a mesehősök és hőstetteik. Ők eközben rajzolhattak. Én meséltem még a játék előtt a gyermekeknek, hogy motiváljam őket. A téma a mesehősök és hőstetteik. Ők eközben rajzolhattak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az előző játékot befejezve kerültünk ide. Megszereztünk egy kulcsot, most ezzel mit kezdjünk??Nini ott van egy kis fény ,..Menjünk arra!" Jaj egy kapu is van itt!!! Na akkor próbáljuk ki, hogy nyitja-e a mi kulcsunk??Na végre, … A kulcs kinyitja azt a kaput, ami nem más, mint a Vámpírok várához vezet…. Én vagyok a vérszomjas vámpír! -kiáltom el magam
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, Én pedig a kör közepén állva elmondom, hogy a vámpír én vagyok. „Ti vagytok az én vacsoráim,” mondom a játékosoknak. Elindulok, és lecsapok harapok. Rámutatok az egyik játékosra: Megmenekülhet, ha a mellette álló mögéje áll. Változat: • A jobb oldali társa áll mögé • A bal oldali társa áll mögé • A két oldalsó társa közül az egyik eléje, a másik háta mögé áll egyszerre • a vámpírok száma változik, mert bevonom a gyermeke ,akit elkapott a vámpír az is vámpírrá válik,így lehet 5 vámpír is. Amikor kimondom, hogy „Vacsoraidő”, a játékosoknak helyet kell változtatni, ilyenkor a kör más pontjára kell beállnia. Ezután egy másik játékosra mutatsz, és kezdődhet újra a játék.
  18. A játék lezárása: Az a célom, hogy mindenki jól érezze magát a játék során ,és ne essenek ki senki. Elsősorban a játék élményéért játszunk, következmény és versenyhelyzet nélkül. Végig figyelem a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait ,majd amikor látom, hogy kezdenek bedurvulni,akkor véget. Könnyen előfordulhat ez a helyzet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm, hogy aktívan részvettek a játékban. Megkérem őket, hogy jelezzék nekem a kezükkel hogy, hogyan érezték magukat. „Mutassatok 1-től 5-ig az ujjatokkal!” Az osztályzattal hasonlóan.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Én nehezítettem, hogy több vámpírt állítottam be a játék során. Lehetne még nehezíteni azzal, hogy két körben állunk be,úgy a belső körben lévők háttal állnak a vámpírnak, a külső körnek kell megmenteni a belső körben állót, ha jön a vámpír. pl. meg kell fognia mindkét kezét. vagy le kell guggolniuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályait fokozatosan ismertetem. Először csak egy utasítást adok és azt bemutatom.majd, azt kipróbáltatom, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor kezdem el a játékot. A tempóváltásnál (a játék menetének gyorsítása fokozatosan) ügyelek, hogy ne legyen értetlenkedés.
  22. Egyéb/megjegyzés: : Alig akarták abbahagyni a játékot))
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Arany Zsuzsanna