JÁTÉKRA FEL!

Aradiné Buda Erika: Kacsintgatós-fogolyszöktetés

  1. A játék neve, címe: Kacsintgatós-fogolyszöktetés
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció, csoporton belüli együttműködés, taktikai érzék, ügyesség
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A széken ülő társ visszatartása ne legyen fájdalmat okozó, durva mozdulat. A székre történő leülésnél ügyeljen, nehogy felbillenjen, melléüljön.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: zsák, kártyák
  12. Technikai igény: székek
  13. Az előkészítés feladatai: A megfelelő nagyságú terület biztosítása/ pl. padok rendezése/, székek körberakása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítségnyújtás a terem átrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Csoportalakítás: Egy átlátszatlan zsákból 2 féle színű kártyát húzhatnak ki /az egyikből eggyel több van/. Ennek megfelelően helyezkednek el a széken, vagy a szék mögött véletlenszerűen. Egy szék üresen marad, de mögötte áll valaki. Kerettörténet: A várba rablók törnek be, s foglyul ejtik az ott élőket. Minden lakót egy-egy rabló őriz a biztonság kedvéért. Egyiküknek azonban nem jut rab. Szeretne ő is feladatot, így kacsintással próbál valakit magához csalogatni. Ha sikerrel jár, az új, fogoly nélkül maradt rabló próbál szerencsét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az üres szék mögött álló játékos rákacsint egy széken ülőre. Ő megpróbál átszaladni az üres székhez. A szék mögött állók csak az ülők vállát nézhetik. Ha észreveszik, hogy párjuk menekülni akar, megfoghatják a vállukat és visszatarthatják. Kérjük meg a játékosokat /főleg a kisebbeknél fontos/, hogy minden ülő játékost vonjanak be a játékba, ne csak a barátot, barátnőt.
  18. A játék lezárása: Kb. 15 perces játék után a játékvezető „Felmentő sereg!” felkiáltására az őrzők leguggolnak a szék mögé . A foglyok megmenekülnek, a játék véget ér.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret,amiért figyeltek társaikra, a biztonsági intézkedésnél megbeszélteket betartották. Ha jól érezték magukat a játék során, egy nagy mosollyal jelezzék. Megbeszéljük, ki melyik szerepben érezte jobban magát, esetleg mi okozott számára nehézséget. Felvegyük-e a játékot a „Sokszor játsszuk még! listánkra?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Változat: 3-4 perces játék után lehetőséget adunk a helycserére. A játékvezető „Menekülj!”- felkiáltására minden rab próbáljon a kör közepére futni, összekapaszkodni. Így egy „rejtett csapóajtó” segítségével a pincébe jutva átvehetik az uralmat, s helyet cserélhetnek azokkal a rablókkal, aki eddig mögöttük álltak. Akinek nem sikerült a menekülés továbbra is fogoly marad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a biztonságra, esetleg felhívni a figyelmet a megbeszéltekre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Aradiné Buda Erika