A játék neve, címe: A bolha nem lát
A játék pedagógiai célja: Térbeli tájékozódó képesség fejlesztése, hallás, megfigyelőképesség fejlesztése.
A játék jellege: Csoport- vagy párképző
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A körben elhelyezett székeknél ne legyen más akadály.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: A játékosok számának megfelelően egyel kevesebb szék, kendő a szem eltakarásához.
Az előkészítés feladatai: A terület berendezése, körben székekkel. Az esetleges balesetveszélyes tárgyakat eltenni. Kültéri játéknál egyenletes talaj.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek a székek körben való elrendezésében.
A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki mondjon egy kedvenc állatfajtát és próbálja annak hangját utánozni. Egy önként jelentkező a kör közepére áll és a szemét egy sállal bekötöm.
A játék menete, játékszabályok:Keretmesébe ágyazva. Az állatok minden nap sétára indulnak és közben hangokat adnak, de van egy szemtelen bolha, aki ez alatt az idő alatt be szeretne költözni az állat helyére ameddig az sétál. Sajnos a bolha vak így csak a hangokra hagyatkozhat. Az állat egy kört tesz meg lassú léptekben annak hangját folyamatosan utánozva. Ez alatt az idő alatt kell a bolhának az üres helyre leülni. Ha sikerül ő is választ egy állatjajtát és a másik lesz a bolha. (fontos, hogy futni nem lehet és lehetőleg az állat ne érjen a bolhához.) Mindig az az állat indul, akit én választok.
A játék lezárása: Én vetek véget a játéknak. A játékra szánt idő elteltével.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok dicsérete. Megkérdezem őket, hogy hogyan érezték magukat és megkérdezem, hogy mi okozta a nehézséget, illetve könnyebbséget az állat helyére való beköltözés során.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb játékos létszám esetén akár két állat is indulhat egyszerre sétálni, így a bolhának nagyobb az esélye az egyik helyét elfoglalni.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
Egyéb/megjegyzés: Amikor a bolha le tudott ülni minden játékos automatikusan válasszon egy új helyet, hogy a bolha ne tudja megjegyezni, hogy ki hol ült.
A játékot lejegyezte: Apaceller József