JÁTÉKRA FEL!

Antoni Anett: Wer bin ich? ( Ki vagyok én?), idegen nyelvű kitalálós játék

A játék neve, címe: Wer bin ich? ( Ki vagyok én?), idegen nyelvű kitalálós játék

A játék pedagógiai célja: Alapvető cél: szókincsfejlesztés. Mindamellett a játék fejlesztőleg hat az asszociációs készségre, elvont gondolkodásra, szövegértésre, verbális emlékezetre, motiválja, megmozgatja az órán a gyerekeket.

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő akadály nélküli terep biztosítása

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Képes szókártyák, fejpántok ( vagy helyette kapocs), zenelejátszó eszköz

Technikai igény: Zenelejátszó eszköz ( pl. CD lejátszó)

Az előkészítés feladatai: Kártyák elkészítése, kiválogatása, teremrendezés

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezés ( padok összetolásával szabad terep kialakítása)

A játék megnyitása, nyitánya: Egy asztalra képpel lefelé fektessük le a kártyákat ( több kártyánk legyen mint ahány tanuló van és egy kép akár többször is szerepelhet). A kártyákon már ismert szavak képei vannak, például gyümölcsök ( vagy állatok, iskolaszerek stb.). Minden tanuló felteszi a fejpántot és húz egy kártyát, anélkül, hogy megnézné, mi van rajta. A játékvezető beleteszi a fejpántba a kártyát ( vagy kapoccsal a tanuló pólójához csípteti a hátán a kártyát, hogy ő ne lássa csak a társai).

A játék menete, játékszabályok: A zene indításával kezdetét veszi a játék. A játék célja kitalálni minden tanulónak a saját kártyáján lévő képet, gyümölcsöt. Ennek módja, hogy a tanuló a teremben sétálva odamegy egy társához, köszön neki németül és megpróbálja kitalálni a saját gyümölcsét. Pl.: Hallo! Bin ich die Banane? ( Szia! Én vagyok a banán?) A társa ja/ nein ( igen/ nem ) szavakkal válaszol. Ha nem találta ki, megy tovább egy másik tanulóhoz és újra kérdez. Ha eltalálta a gyümölcsöt, leveheti a fejpántról a kártyáját, kezébe veszi. Ezután húzhat egy új kártyát az asztalról, majd a játékvezető felteszi neki és azt is ki kell találnia. A játék a játékidő végéig, 10 percig tart, amikor vége a zenének, mindenkinek meg kell állnia és meg kell számolnia, hány kártyát sikerült gyűjtenie a kezébe( hányat talált ki). Az a győztes, aki a legtöbbet gyűjtötte. A játék végén a győztesnek meg kell neveznie a kitalált gyümölcsöket. A jutalma lehet valami apróság ( piros pont vagy esetleg egy gyümölcs).

A játék lezárása: A kártyákon szereplő szavak megnevezése idegen nyelven, a győztes jutalmazása, terem visszarendezése.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az a győztes játékos, aki a legtöbb kártyát gyűjtötte. A játék végén a győztesnek meg kell neveznie a kitalált gyümölcsöket. A jutalma lehet valami apróság ( piros pont vagy esetleg egy gyümölcs).

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A fokozatosság elve szerint lehet nehezíteni a játékon. Például nem csak egy témakör szavait, hanem két témakör szavait gyakoroltatjuk, például a fele társaság gyümölcsöket kap, a másik fele zöldségeket. Másik variáció: csak akkor szabad a szóra rákérdezni, ha már biztos benne a játékos. Addig rávezető kérdések segítségével tájékozódhat ( például a színére, ízére, nagyságára kérdezhet.) Ha rákérdez és nem találta el, nem tarthatja meg a kártyát.

A játékvezető speciális feladatai: Szabályok, játékidő felügyelete (zene indítása, megállítása), kártyák cseréje

A játékot lejegyezte: Antoni Anett