JÁTÉKRA FEL!

Antalné Kármán Csilla: Magyar, török!

  1. A játék neve, címe: Magyar, török!
  2. A játék pedagógiai célja: Új játék tanulása, figyelem fejlesztése, együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szabad a másikhoz hozzáérni, megütni!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Önkéntesen játsszák a gyerekek, az iskola udvarán egy kijelölt területen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Olvasás órán a nándorfehérvári csatáról tanultak felidézése, fogalmazáson egy Nándorfehérváron élő személy helyébe képzeljük magunkat, aki leírja mit látott, mit csinált a csata idején.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma mindnyájan hősök leszünk! Képzeljük magunkat a nándorfehérvári csatába, a magyarok legyőzik a törököket!
  17. A játék menete, játékszabályok: Vegye elő mindenki a képzeletbeli kardját, készítse ki maga elé! A játék neve: Magyar, török! Odamegyek valakihez és rákiáltok: Magyar! Az én kardcsapásomat kell hárítania úgy, hogy felfelé lendíti mindkét karját és kiáltja: Török! Amikor felemelte a két karját, a mellette levő két gyerek a karját lendíti és kiáltja: Magyar! Ezután, aki középen volt odamegy valakihez és kardcsapással jó hangosan rákiált: Magyar! Így folytatódik a játék… A másikhoz érni nem szabad, nem lehet megütni a másikat! Próbáljuk ki! Érthető a játék? Kiesősen játsszuk, aki elrontotta az hátralép.
  18. A játék lezárása: Kik maradnak benn a legtovább? Ki a legügyesebb három gyerek? Ők lesznek a nándorfehérvári csatában Hunyadi János, Dugovics Titusz, Szilágyi Mihály utódai.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy éreztétek magatokat? Mi a véleményetek, mindenki betartotta a szabályokat? Tapsoljuk meg azokat, akik a legjobban figyeltek! Ki szeretné máskor is játszani ezt a játékot?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet játszani kurucok, labancok variációval is. Lehet adni a legügyesebb három tanulónak érmet, amelyen vár képe szerepel. /Az előzőben Nándorfehérvár, a kurucoknál Munkács./ Lehet adni érmet, ahol híres nagyjaink képe szerepel: pl. Hunyadi János, Dugovics Titusz, Szilágyi Mihály.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeljenek egymásra!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Antalné Kármán Csilla