„Rumini, a bátor kisegér, nehéz küldetésre indul. Ki kell szabadítania a messzi szigeten fogságba esett királylányt. Olyan társakat kell választania, akik nyugodtak, talpraesettek, agyafúrtak és ravaszak, hogy legyőzhessék az útjukba kerülő kalózokat, tengeri szörnyeket. Ezért egy szempárbajt hirdet meg, melynek győztesei segíthetnek neki, hogy sikerüljön a feladata. Húzzatok egy kártyát (melyen számok vannak 1-26-ig)! A számot ne mutassátok meg senkinek, ha megjegyeztétek, adjátok vissza a kártyát! Most üljetek körbe és nézzetek felváltva egymás szemébe! Aki a 10-es számot húzta, annak az lesz a feladata, hogy rákacsintson a többiekre, de úgy, hogy csak az vegye észre, akire kacsintott. Akire sikerül rákacsintania, az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, kézfelemeléssel jelezze, de nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már hárman sejtik, hogy ki lehet, akkor egyszerre (háromra) rá kell mutatniuk arra, akire gondolnak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, mindhárman kiesnek. Ha igen, akkor az a játékos esik ki, akire rámutatnak, akkor is, ha nem ő a kacsintó. Ha már csak hárman maradtak a játékban a kiválasztottal együtt, akkor a kacsintó nyert és elkísérheti Ruminit a küldetésére. Ha viszont rájönnek a többiek, hogy ő a kacsintó, akkor ők nyernek.”
Antalné Árvai Kornélia
Célcsoport: 5-9 év