JÁTÉKRA FEL!

Angermann Andrea: Ponyva névtanuló

A játék neve, címe: Ponyva névtanuló

A játék pedagógiai célja: A nyári időszakban az összevont csoportban a gyerekek megismerjék egymást, megtanulják egymás nevét.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játszó terület szabaddá tétele: a játékok elpakolása és mindenki saját akaratából vegyen részt a játékban.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: színes ejtőernyő vagy pléd, lepedő, stb.

Az előkészítés feladatai: Foglalkozás keretében ismerkedés, egymás nevével, jelével, néhány szavas bemutatkozás: kedvenc játék, miben a legügyesebb, stb.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A színes ponyva felkelti az érdeklődésüket és játékra ösztönzi őket.

A játék megnyitása, nyitánya: Kalózok vagyunk a tengeren két hajóban utazunk a feladat, hogy minél több matrózt gyűjtsünk a saját fedélzetünkre.

A játék menete, játékszabályok:Amelyik kis gyerek előbb megnevezi a másik hajón tartózkodó, ponyva mögé bújó játékos társát, ő elrabolhatja a saját hajójára.

A játék lezárása: Akkor fejeződik be amikor az egyik hajón csak egy matróz marad.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megtapsoltuk egymást, megköszöntük a játékot. Mindenkit megdicsértem. Visszajelzésként azt kértem tapsoljanak olyan hangosan amennyire a játék tetszett nekik.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A megfigyelő képességük fokozása érdekében különböző tárgyakat foghatnak a kezükben és a nevük mellett a tárgyat is meg kell nevezniük.

A játékvezető speciális feladatai: A játékot különböző ismerkedési játékok előzzék meg. Pl. : Koszorú, koszorú…, Ki van a takaró alatt? stb.

A játékot lejegyezte: Angermann Andrea