JÁTÉKRA FEL!

Andorka Andrásné: Hogy tetszik a szomszédod?

  1. A játék neve, címe: Hogy tetszik a szomszédod?
  2. A játék pedagógiai célja: bemelegítés, mozgás, relaxáció, koncentráció
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: helycsere közben vigyázzanak egymás testi épségére
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: székek
  13. Az előkészítés feladatai: a termet be kell rendezni a játék előtt
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen rendezzük be a termet, közben kíváncsian kérdezgetik, hogy mit fogunk csinálni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szeretném, ha a mai foglalkozásunkat egy játékkal kezdenénk! Jó lesz egy kicsit megmozgatni magunkat a komoly feladatok elvégzése előtt! Viszont felhívom figyelmeteket arra, hogy mindenki nagyon vigyázzon maga- és társai testi épségére! Tudom, hogy a játék hevében ez nem is olyan egyszerű, de ti ügyesek vagytok! Akkor játékra fel!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játszók körben ülnek. Az irányító középen áll. A következő kérdéssel fordul valakihez: „Hogy tetszik a szomszédod?” Háromféle válasz lehetséges: 1. „Tetszik.” 2. „Tetszik, de XY szomszédai jobban tetszenek.” 3.”Nem tetszik.” Az első válasz estén a kérdező másnak teszi fel a kérdést. A második válasz estén a megkérdezett szomszédai és az általa megnevezett személy két szomszédja (tehát négy játékos) igyekeznek minél gyorsabban helyet cserélni, miközben a kérdező megpróbál maga is leülni. A szék nélkül maradt játékos lesz a következő kérdező. A harmadik válasz esetén mindenki igyekszik helyet cserélni. Közben a kérdező itt is gyorsan helyet foglal valahol. A szomszédos székre nem szabad átülni. Az lesz a kérdező, akinek nem jut szék.
  18. A játék lezárása: Nagyon ügyesek voltatok! Szerencsére nem történt baleset, hiszen mindenki nagyon figyelt társaira! Akkor kezdödhet a foglalkozásunk!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdeztem a gyerekeket, hogyan érezték magukat, mi tetszett a játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kipróbáltuk a játék „kiesős” változatát is. Ez jobban tetszett a gyerekeknek. Viszont sokkal jobban kellett figyelni egymásra.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A becsületesen kell játszani és a balesetek elkerülése végett sokszor felhívtam a gyerekek figyelmét arra, hogy óvatosan cseréljenek helyet.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Andorka Andrásné