JÁTÉKRA FEL!

Ambrusné Kluk Andrea: Silencio- a Karib-tenger kalózai átka

  1. A játék neve, címe: Silencio- a Karib-tenger kalózai átka
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, önuralom fejlesztés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Folyamatosan figyelemmel kell kísérni, hogy a játékosok ne hagyják el a játékteret.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kisebb gyerekeknél biztosan segít, ha bekötjük a szemüket, nagyobbak már jobban tudnak, mernek folyamatosan csukott szemmel mozogni. A hangulat fokozása érdekében minden résztvevő hajtogathat előzőleg magának egy kalózkalapot.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés. Szabad tér kell, a teremben is, nehogy csukott szemmel átessenek valamin, elbotoljanak, szabadban lehetőleg sima terep.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezés. Kalap hajtogatása. (Közben szólhat a filmzene.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Karib-tenger kalózai ihlette keretmese: A Fekete gyöngy fedélzetén a kalózok egyike találkozott egy szirénnel, aki elnémította őt. Senki nem tudja, hogy ki a néma, de mindenki fél tőle, mert ha találkozik vele, akkor ő is elnémul. A kalózok a sötétség beálltával Silencio köszönéssel üdvözlik egymást. A sötétség olyan nagy, hogy semmit sem látnak. Aki a néma kalózzal találkozik, nem kap vissza üdvözlést, ebből tudja, hogy most már ő is megnémult.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők elszórtan helyezkednek el a játéktéren. Becsukják a szemüket és az egész játék alatt nem nyithatják ki. Kisebb gyerekeknél lehet, hogy célravezetőbb bekötni a szemüket. Miután ez megtörtént a játékvezető megérinti egy vagy két gyerek vállát (a résztvevők számától függően), ők lesznek a néma kalózok. A játékosok elkezdenek mozogni és a kezükkel tapogatva keresik a többieket. Ha beleakadnak valakibe Silencio szóval üdvözlik egymást és tovább mennek. Ha valaki a néma kalózzal találkozik, nem kap választ a köszönésére. Ettől kezdve már ő is néma, és akivel találkozik szintén megnémul.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amikor már csak egy játékos beszélhet, ő lesz Jack Sparrow, a kapitány.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az utolsó játékos megkaphatja Jack Sparrow kalapját. Megkérdezném kit zavart a sötétség és kit zavart jobban, hogy nem szólalhatott meg. Ki szegte meg a szabályt, tehát kinyitotta a szemét ill. mégis beszélt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A csoport érdeklődési körének megfelelő kerettörténet, bármilyen klasszikus mese, film lehetséges.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni, hogy a játékosok el ne essenek, el ne hagyják a játékteret ill. betartsák a szabályokat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ambrusné Kluk Andrea