JÁTÉKRA FEL!

Ambróziné Mikuli Margit: Szurka-piszka

  1. A játék neve, címe: Szurka-piszka
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, figyelem fejlesztése, motiválás, energiával való feltöltés, mozgásélmény biztosítása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tanteremben padok, székek olyan elrendezése, hogy járhatóvá váljon a tér.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: : asztalok, székek
  13. Az előkészítés feladatai: szabályok megbeszélése, dal megtanulása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Dalválasztás, terem berendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékvezető bemutatkozása, játék nevének megmagyarázása, terem elrendezése, a játékosok által ajánlott dal eléneklése, gyakorlása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A teremben ülnek padokban a gyerekek, szemüket eltakarják. A játék vezetője kijelöl a hátuk megbökésével 1,2,3 fiút, lányt, akik majd a többiek testének megbökésével kiejtetik azokat. Azért, hogy ne tudják megfigyelni, ki lesz a kiválasztott mindenki által ismert dalt énekelnek lehajtott fejjel, csukott szemmel. A játék irányítója jelzi, ha indulhat a játék. Feladat: keressék ki a 3 szurka-piszkát. A teremben szabadon járkálhatnak mindenfelé, futni nem szabad. Aki érzi a jelzést, a szurkálást, kiesik, egy megbeszélt helyre kell állnia. Pl. tábla elé. Ők nem szólhatnak bele a játékba, nem árulhatják el ki ejtette ki őket. A tömegből, akik észreveszik ki a” szurka-piszka” társával kezet fogva jelentkeznek, hogy elmondhassák kire tippelnek. Ha rosszul tippelnek, akkor kiesnek. Ha 2 szurka-piszka találkozik, ők egymást nem ejtetik ki. A játék akkor ér véget, amikor minden szurka-piszkát megtalálnak vagy egy nagyon tétova résztvevő miatt áll a kiesés vagy mindenki elfogyott.
  18. A játék lezárása: Többi résztvevő megszámolása, maradt-e szurka-piszka?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék főszereplőinek, a 3 szurka-piszkának értékelése (aktív, eredményes vagy visszahúzódó volt), a társaság többi tagja becsületes volt vagy nem tartotta be a szabályokat. Ki találta ki, kik a szurka-piszkák?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kevesebb vagy több gyermek kijelölése, attól függően, hányan játszanak. Állva vagy ülve csukott szemmel énekelnek, nem énekelnek a kiválasztásnál.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Olyan gyerekeket kell kijelölni, akik bátrak, vállalkozó szelleműek. Ők nem húzódnak félre, mernek szúrni.Futkosás leállítása. Balesetveszély elkerülése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon kedvelik még hatodikban is ezt a játékot. 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ambróziné Mikuli Margit