JÁTÉKRA FEL!

Almsteier Anikó: Add tovább és fuss!

  1. A játék neve, címe: Add tovább és fuss!
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, (ügyesség, labdaérzék fejl., problémamegoldó képesség fejl., találékonyság, motoros képességek fejl.)
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktérről minden balesetveszélyes tárgy elpakolása.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: ragasztószalag vagy kréta, zsámoly vagy kosár, különböző méretű, súlyú labdák (medicinlabda, kislabda, gumilabda, szivacslabda…), lufi, babzsák, (minden olyan tárgy, amit a gyerekek át tudnak adni egymásnak lábbal) síp, kártyák a csapatválasztáshoz
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai kellékre. A gyerekek zárt cipőben legyenek.
  13. Az előkészítés feladatai: A rajtvonal felrajzolása, vagy felragasztása. Cél (zsámoly, kosár) kihelyezése. Lufi, babzsák, labdák… előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek a zsámolyok elhelyezésében, a labdák kipakolásában, lufifújásban.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Csapatok kialakítása, felsorakozása. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapat tagjai a célvonal mögött nyújtott ülésben leülnek a földre egymás mellé, a két csapat egymással szemben. A csapat tagjainak a lufit, stb., kell átadniuk egymásnak úgy, hogy csak a lábukat használják és eljuttatni a célig, azaz beletenni a zsámolyba. A sorban az utolsó játékos a lábfeje közé veszi a lufit, és átadja az előtte ülőnek, aki szintén csak a lábát használva veheti át a lufit. Aki átadta, az a sor elejére fut, leül és ott várja, hogy újra hozzá jusson a lufi. Az a csapat nyer, aki előbb eljuttatja a célba a lufit. A lufit a célba szintén csak lábbal lehet beletenni. Az a csapat aki előbb eljuttatja a célig a lufit és visszafutott, leült a rajthoz, egy pontot kap. Szabályok: – kézzel tilos megfogni a lufit – ha a lufi leesik, elgurul, akkor csak kúszva, mászva lehet utána menni és csak lábbal lehet visszahozni – ha a célból kipattan a labda, szintén csak lábbal lehet korrigálni – amelyik csapat megszegi a szabályokat, pontlevonást kap
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha az összes szer átkerült a rajttól a célba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Csapatok pontjainak összeszámolása. Gratulálás a győztes csapatnak. Elmondani, mit csináltak jól, miért működtek jól együtt. Ha valaki valamelyik játékrészben ügyes volt, külön dicséretet kap. Megbeszélni, hogy a különböző szereknél milyen átadás volt a szerencsésebb, és miért. Megkérdezni, kinek melyik tárgy átadása volt könnyebb, miért? Szerek elpakolása: A gyerekeket megkérjük, segítsenek elpakolni a szereket. Mindenkinek megmondjuk, hogy melyik szer elpakolása lesz a feladata.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Ha a lufi leesik, elgurul újra kell kezdeni. – Különböző súlyú, méretű tárgyak átadása (babzsák, lufi, kislabda, medicinlabda, gimnasztikai labda…). – A játékot úgy is lehet játszani, hogy az átadásnál csak az állukat, nyakukat használják a játékosok. Ebben az esetben kézzel tilos megfogni a labdát. Fontos! Csak olyan méretű tárgy használata, amit be tud fogni az állával a nyakához.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha valamilyen szabályt nem tisztáztunk le az elején (mert nekünk egyértelmű volt), azt menet közben megtehetjük.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ha nem célom a versenyhelyzet fokozása, csak pl. az ügyesség fejlesztése, a gyerekeket nem feltétlenül kell versenyeztetni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Almsteier Anikó