JÁTÉKRA FEL!

Almási Lilla: Székfoglaló Mindenki nyer!

  1. A játék neve, címe: Székfoglaló Mindenki nyer! (kitalált játék) Játék a színekkel! Képek elérhetősége: https://youtu.be/m7UDp5e3wUY
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül, felszabadultan vegyenek részt a játékban. A játék során alakítjuk a szabálytudatot, a színek felismerését, és azonosítását. Figyelem,emlékezőképesség fejlesztése, gyors reagáló képesség alakítása.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A helyiség (óvoda tornaterem), akadály mentesítése, eszközök célszerű elhelyezése a játékszabály pontos ismertetése, ellenőrzése.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: – 28 db kis korong színei (minden színből 7db. kék,sárga,zöld,piros). – nagy színes korongokból, mind a 4 színből 2-2 db – műanyag székek
  12. Technikai igény: – CD lejátszó – CD zenéhez
  13. Az előkészítés feladatai: A játék tér, előzetes berendezése, a játékhoz szükséges zenei CD előkészítése. Előzetesen a játszó gyerekek kiválasztása, és a játék tervezet elkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – Más játékok során gyakoroltuk a szín felismerés, testnevelés játékokon pl: Mókusok ki a házból. – A gyerekek különböző feladatokat kaptak a játék során.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmesével kezdem, vezetem le a játékot. ( motiváció)
  17. A játék menete, játékszabályok: Játék A gyerekek a padon ülnek, és hallgatják a keretmese történetét. Egyszer volt, egy kerek erdő, ebben az erdőben hét pici törpe élt. A hét törpének volt, hét széke. A hét törpe körbeült egyesével a székeken. 1. játék SZÉKFOGLALÓ A hét pici törpe kört alkot,szék támlájukkal a kör közepe felé fordulva. Egyre kevesebb törpeszéket helyezünk el, mint ahányan vagyunk. A törpe gyerekek elkezdenek futni a székek körül, egy zenére. A zene hirtelen véget ér, akkor mindenkinek villámgyorsan le kell ülnie valahová. Akinek nem jut szék kiesik a játékból, leül egy tornapadra. A következő fordulóhoz, egy további törpeszéket kiveszünk a körből,és így tovább. Az a győztes törpe, aki az utolsó székre le tud ülni. A játék során szurkolhatnak a gyerekek csoporttársainak. Átvezetés a másik játékba MINDENKI GYŐZ! (kitalált játék) A kerek erdőben mindenféle szín előfordul: a kék a tó, sárga a nap, piros az alma, zöld a fű. A színeket megbeszéljük. Megkérem a gyerekeket segítsenek nekem, az erdőben szétszórni a színes korongokat. ( 28 db színes korongot, minden színből 7db van.) Játékszabály ismertetése: Ha felmutatom hogy sárga, mindenki keres magának egy sárga korongot,és rá áll a mondott és mutatott színre. Majd ugyanúgy eljátsszuk a kékkel, a pirossal,és a zöld koronggal is. Visszatérünk a kerek erdő történetére A második játék variációja:JÁTÉK A SZÍNEKKEL! Ugyan úgy mint az első játékban, körben ülnek a széken. Mindenkinek adok egy korongot, és megkérem rá, hogy üljön rá, ha HEJ-HÓ ! szót kiáltom, körbe futnak a szék körül. Kezembe tartok egy színt pl.:piros A piros korongos székre kell ráülni. Az a győztes aki a piros korongú széken ül. A játék végén minden gyermeket megdicsérem,hogy bátran és ügyesen részt vettek a játékban!!!
  18. A játék lezárása: Kerettörténet lezárása: Visszavezetem a gyerekeket egy dallal.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: – A játék tapasztalatainak megbeszélése. – A gyerekek jutalmazása, a játék során a négy színű lufikkal ( kék, sárga, piros, zöld), figurás csipeszekkel (süni, levél, alma díszítéssel.) – Átvezetés: Az óvoda udvarán szabad játék a lufikkal,buborék fújóval.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A szabályok nehezítésével illetve a téma variálásával,tudom tovább fejleszteni a játékban rejlő, fejlesztési lehetőséget.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok pontos ismertetése: – megértés ellenőrzése – próbajáték alkalmazása -további játékok során, a játék komplexitásának fokozása (pl.:eszközök játékhelyzetek variálása) – a játék során a gyermek biztonságos, aktív részvételének biztosítása
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek pozitív élményekkel gazdagodtak, és többször kérték, hogy játsszuk el a játékot. Egy nembeszélő kisfiúnk: hozta oda a széket, és mutatta hogy megint játszunk!!! Ez számomra öröm volt!!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://youtu.be/m7UDp5e3wUY
  24. A Játékot lejegyezte: Almási Lilla, (almasililla77@gmail.com)