JÁTÉKRA FEL!

Almási-Gál Beatrix: E-ME-SE átdolgozott formában

  1. A játék neve, címe: E-ME-SE átdolgozott formában
  2. A játék pedagógiai célja: Angol nyelv tanóra elején koncentráció segítése /elérése /fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a padok eltolásával egy üres terület kialakítása, ahol elférnek a tanulók kényelmesen egy körben.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: a padok elrendezése, hogy ne zavarjanak, tanulók körbeállítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A padok mozgatásához
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szép jó napot kívánok Mindenkinek! Ma (is) játékkal kezdjük az órát.
  17. A játék menete, játékszabályok: Sportokat tanultunk az elmúlt órán, így ma 2 sport nevét fogjuk használni a játékhoz. Az első sport a horse riding. De csak egy szótagját kell kimondanod. Az első szótaghoz –horse- tedd a kezed a homlokod felé, mintha szalutálnál, a második szótagot mikor kimondod – ri- a mellkasod elé hozd a kezed behajlítva. A harmadik szótaghoz –ding- pedig mindkét kezedet nyújtsd ki magad előtt, tenyeredet szorítsd össze és mutass rá valakire. Mindig annak a tanulónak kell mondani a következő szótagot aki fele mutat a kezed. Akkor is, amikor azt mondod, hogy horse, akkor is amikor azt mondod, hogy ri, és akkor is, amikor azt mondod, hogy ding. Tehát az első két szótagnál te döntöd el, hogy melyik kezedet használod, ezáltal, hogy ki fele fognak mutatni az ujjaid. Akire mutatnak az ujjaid, annak a tanulónak kell folytatnia a szó kimondását a következő szótaggal. ( Elgyakoroljuk néhányszor). Ki a győztes? Az utolsó két tanuló, aki játékban marad. Hogyan lehet kiesni? Úgy, hogyha eltéveszted, tehát nem azt a jelet mutatod, ami a szótaghoz tartozik. Úgy is kiesel, hogyha eltéveszted. Tehát nem te következtél volna, mégis kimondod a szótagot. De aki kiesett, zavarhatja társait azáltal, hogy a körön kívül ismételi a szót, vagy bármelyik szótagját, de nem kiabálva. Próbáljuk el néhányszor. Először én kezdem.
  18. A játék lezárása: Nagyon ügyesek voltatok. Azt hiszem így ebéd után sikerült picit ráhangolni titeket az órára.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon ügyesek voltatok mindannyian. Nagyon ügyesek, aktívak voltak a zavaró játékosok is. A győztesek kiválaszthatják, hogy következő órán milyen játékkal kezdjük az órát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Néhány kör után más szavakkal is játszunk: canoeing, imagine. A lényeg, hogy 3 szótagú szó legyen az. Ha már nagyon begyakorolták, nehezítés lehet az is, ha megváltoztatjuk a kézjeleket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Speciális feladata nincs, együtt is játszhat a gyerekekkel. Ez a játék elején fontos is, hogy a tanulók a tanári bemutatáson keresztül ismerik meg a játékot a magyarázaton kívül. Később kívülről, monitorként is megfigyelhet.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Almási-Gál Beatrix