JÁTÉKRA FEL!

Àgota Jovanovics: Pajzs és Kard játék Fogó játék

A játék neve, címe: Pajzs és Kard játék Fogó játék

A játék pedagógiai célja: Figyelem összpontosítás, Térérzék fejlesztés Gyorsaság fejlesztés, egymásra való odafigyelés, csapat szellem kialakítása

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a résztvevők figyelmét hogy játék közben fokozottan figyeljenek egymás testi épségére.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Az előkészítés feladatai: A résztvevők álljanak körbe vagy egy nyitott alakzatban ahol kényelmesen elférnek

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítsenek kialakítani egymással a ,megfelelő alakzatot ahol a játékot szakszerűen le tudják játszani.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok felveszik az alakzatot, körbe vagy szétszórtan állnak. Egyik kezüket felemelik ez lesz a kard, a másik kezüket hátra teszik ez lesz a pajzsuk. Párokat is alakíthatnak. A pár egyik tagja az Egri védő a másik tagja a Török harcos. Egymás ellen harcolnak. Az győz akinek több játékosa marad a csatában, lehet Egri védő és Török harcos egyaránt. A harcot hangos felkiáltással, indítják, Egriek előre és Törökök hajrá..

A játék menete, játékszabályok:A karddal bele kell szúrni egy másik játékos pajzsába, úgy hogy ő Ne tudjon eltalálni a kardjával. Számolják kinek hányszor sikerült a másik csapatjátékos pajzsát eltalálni. Felhívni a figyelmet arra hogy játék közben fokozottan figyeljenek egymás testi épségére, és fejre, hasra ha lehet ne szúrjanak a játék hevében.

A játék lezárása: A játékosoknak legalább 2x el kell találni az ellenfél pajzsát, erre van mindenkinek 2 perce. A tanár méri az időt.. Az idő letelte után megszámoljuk, hány játékos maradt játékban. Akit kettőnél többször eltalálnak kiesik. Az a csapat győz akinek több játékosa maradt a küzdőtéren.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után egy kis pihenő elteltével, leülünk és megbeszéljük a játékot. A részvevőket megdicsérem hogy hősiesen harcoltak és hogy figyeltek egymásra és arra hogy a megadott időn belül sikerült 2 játékost eltalálni. Megkérdezem hogy ők hogyan érezték magukat a játék alatt. Mondják el véleményüket, és közösen fejlesztjük tovább játékot.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Gyorsaság fejlesztéshez az idő kereteket szűkítem 2 perc helyett 1 percre. Egy perc alatt hány játékost sikerül eltalálni.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek körültekintően érdemes a játékot vezetni hogy elkerüljük az esetleges baleseteket. Felhívni a játékosok figyelmét arra hogy a játék alatt, ügyeljenek egymásra és magukra egyaránt. A játékszabályokat fokozatosan ismertetni. A játék előtt lelkileg felkészíteni a gyerekeket. Játék után biztosítani a megfelelő pihenő időt.

Egyéb/megjegyzés: A játékot a gyerekek nagyon érdekesnek és mókásnak találták. Szeretik játszani ezt a fogó játékot.

A játékot lejegyezte: Àgota Jovanovics