JÁTÉKRA FEL!

Ági Veronika: Variáció a ’plüsselkapó’ játékra: Aladdin csodalámpájának megszerzése

  1. A játék neve, címe: Variáció a ’plüsselkapó’ játékra: Aladdin csodalámpájának megszerzése
  2. A játék pedagógiai célja: A színek és szavak gyakorlása, szavak ismétlése volt felismerés szinten, választott képek alapján. A játék öröme!
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék tempója, helyigénye miatt az aulában található tesi teremként is üzemelő területet használtam a játék színtereként. A középen elhelyezett pad volt a választóvonal a 2 csoport között. A terület elég nagy és minden zavaró tényezőtől mentes. Zajongásunkkal nem zavartuk a többi órát sem, hiszen a közelben nincsenek tantermek. Utánanéztem,hogy az adott órán használja-e valaki az aulát, így a beosztás és a kollégák segítségével előre tudtam tervezni.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy ‘játék elemlámpa’ mely a csodalámpát hívatott helyettesíteni, 6 kép (red balloon, grey elephant, green bag, yellow lollipop, pink cake, white bird), a terem közepén egy pad
  12. Technikai igény: Nem igényelt technikai eszközöket a játék.
  13. Az előkészítés feladatai: kb. 10-15 perces előzetes előkészület a teremben, a játék felvázolása, a képek kiválasztása, színek, szavak ismétlése, 5 perc az óra végén a kívánság teljesítésére; pecsétek kiosztására
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki egyaránt lehetőséget kapott a játékra, 6 pár, összesen 12 gyermek vett részt a játékban ( az egész csoport)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A keretmese ismertetése. A tankönyv aktuális fejezetéhez kapcsolódik (Aladdin and the magic lamp). A plüssfigurát egy jelképes csodalámpa helyettesíti. A képen is látható zöld ’játék elemlámpa’. Aki elkapja 3X, kívánhat valamit (különféle jutalom pecsétekből választhat egyet)
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékszabály ismertetése nem volt probléma, hiszen már játszottuk a plüsselkapó eredeti változatát. A játék változatain keresztül próbáltam nehezíteni, bonyolítani a feladatot lépésről lépésre, hogy mindenki számára követhető és világos legyen. A játék menete: a csoport 12 főből áll, így könnyű volt kialakítani a 2 csoportot. 2X6 fős csoportra bontottam a gyerekeket. Először egy képet kapott minden pár (red balloon, grey elephant, green bag, yellow lollipop, pink cake, white bird). Miután megbizonyosodtam arról, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy melyik kép tartozik hozzá, elhelyeztem a lámpát a pad közepén. A játék 1. változata: a képek egyikét mutattam fel, ami alapján az adott párnak a lámpát el kellet kapnia A játék 2. változata: angolul mondtam a jelzős szószerkezeteket képek nélkül. A játék 3. változata: a képek hátoldalon található angol kifejezéseket mutattam (szeptembertől folyamatosan gyakoroljuk az írást és olvasást is angolul). A játék 4. változata: összekevertem a párokat és a képeket is újra osztottam.
  18. A játék lezárása: A megszerzett pontok összesítése: összegeztük kinek hányszor sikerült megszerezni a csodalámpát és ezáltal hány kívánságot kell teljesíteni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A kívánságok teljesítése jutalom pecsétek formájában megtörtént a játék után.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyéb fejlesztés: készítenék egy csodalámpához hasonló tárgyat (pl. hungarocellből) Egyéb variáció: több képet tennék be a játékba, hogy változatosabb szókincs gyakorlására legyen lehetőség illetve a gyerekek által készített rajzokat használnám nem csak a színek, hanem a számok valamint a többes szám gyakorlására (pl. three red balloons) Változtatnám a keretmesét pl. Star Wars történet lenne a kiindulási pont: a fénykard helyettesítené a plüss figurát és a gyerekek a fénykard megszerzéséért küzdenének meg egymással.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelnie kell arra, hogy mindenkinek egyaránt legyen lehetősége közelebb kerülni a lámpához, ezért sűrűn változtatni kell a gyerekek helyét. Figyelni kell ,hogy ne kerüljenek egyre közelebb és közelebb a padhoz, megmaradjon a mozgástere mindenkinek. A játékvezetőnek el kell dönteni hogy ki volt a gyorsabb, ami sok esetben, nem könnyű.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ági Veronika