A játék neve, címe: 100 labda – újragondolva: „Bombás játék”
A játék pedagógiai célja: Cél: Ne maradjon adott idő után a térfeleden labda, azaz bomba! Figyelemkoncentráció, gyorsaság, képességfejlesztés.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Önmagukra és egymásra figyelés – amit sokszor szoktam kérni a célcsoportjaimtól – elengedhetetlen itt is, és az utasítás maradéktalan betartása, s ezáltal végig a feladatra koncentrálással előzhető meg, s minimalizálható a balesetek kockázata.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Labda (sok! – itt az a lényeg, hogy minden pillanatban, szinte minden résztvevő érjen labdához és hajtsa végre az utasításokat vele)
Az előkészítés feladatai: Labdák előkészítése (ha van labdaháló, vagy valami labdatároló eszköz, ami mozgatható – a helyszínre odavinni – pl. a szertárból a tornaterembe)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Labdák közös kivitele.
A játék megnyitása, nyitánya: Ma bombás játékot fogunk játszani. Célod, hogy ne a te térfeleden robbanjon a bomba az idő lejárta után. Ezt úgy kerülheted el, hogy minél többet visszadobsz, ezáltal kevesebb maradjon a szemben levő csapaténál a ti oldalatokon!
A játék menete, játékszabályok:A feladatot kiterjesztem nagyobb térre, – pl. tornaterem méretűre, – mint ahogy a videóban látható volt és a kis színes műanyag labdákat is kicserélem feladattípustól függően pl. most gumilabdára, amennyi csak található a testnevelés szertárban! Két térfélen áll, a lehetőleg azonos arányban szétosztott gyereksereg. Feladatuk a labdák átjuttatása a másik térfélre a lehető legrövidebb időn belül a megadott ladbakezelési módszerrel. (Pl. kétkezes felsőátadás/dobás, kétkezes alsó átadás, kétkezes felső átadás hátra, gurítás, pattintás, fejelés, … – mindez tornateremről lévén szó, sípszóig. Akkor következhetnek mindig a váltások. Bemelegítő, rávezető játéknak szánom egy -egy testnevelés óra indításához.
A játék lezárása: Egy-egy sípszó után mindig megállapítjuk, hogy mikor melyik térfélen sikerült jobban „megoldani” a feladatot.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dícséret, esetleg a következő játékrészben abból a csapatból választom ki, hogy ki mondhatja a következő átadási formát netán következő játékot a kedvencekből.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Igazából nem fontos minden egyes labdaátadási technika után lezárni és értékelni a feladatot, lehet egy feladatsor után is, hogy ne essen szét kis részekre. A gyerekek bírni fogják az átadási technikák egymásutánját is, mégha esetleg jól ki is fáradnak, le is izzadnak ezáltal egy idő után.
A játékvezető speciális feladatai: A játék folyamatának figyelése, motiváltságuk fenntartása – amihez a kellő időben történő váltások nagymértékben hozzájárulnak.
Egyéb/megjegyzés: Fényképet feltölteni nem erről a játékról fogok, mert ebben a tanévben nem tanítok testnevelést, így erre még nem volt lehetőségem, hogy tornaterembe menjek a célcsoportommal „bónuszban”. Ezért két másik játékot választottam, amiről fényképeket is készítettünk. (Plüsselkapó+Kinél van a plüss? – mivel a célcsoportom korosztálya most elég kicsi, 2. osztályosok és van közöttük 2 új tanuló, így gondoltam a névtanuláshoz is pont jó lesz.)
A játékot lejegyezte: Agg Veronika