JÁTÉKRA FEL!

Áderné Bárdossy Éva: Titkos üzenet

  1. A játék neve, címe: Titkos üzenet
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció, reflex fejlesztése, közös játékélmény
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Titkosügynökök vagyunk. Körben állunk, egymás kezét fogva. Üzenetet küldünk egymás kezének megszorításával. Ha valakinek megszorítják a kezét, az a másik kezének szorításával adható tovább. Érdemes a játékot elpróbálni az üzenetek minkét irányban történő elküldésével.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy játékost kiküldünk a teremből, vagy ha kültérben játszuk, akkor háttal a csoportnak kicsit távolabb állítjuk. Ő lesz a kém. Közben megbeszéljük, ki lesz az üzenet küldője, s hogy kinek kell megkapnia és melyik irányban menjen az üzenet. A kémet visszahívva kezdődhet a játék. A kémnek figyelnie kell a kezeket, el kell csípnie az üzenetet. A játékvezető szól, hogy indulhat a levél, ezzel elkezdődhet a kézszorítás, de várhatnak kicsit, hogy a kém hátat fordítson, ezzel nehezíthető a játék. Ha sikerül megmutatni, hogy hol a levél, akkor a kém választhat maga helyett valakit. Ha ügyesen játszanak, a címzett jelzi, hogy megérkezett hozzá az üzenet: Megkaptam! felkiáltással
  18. A játék lezárása: A játéknak nincs időkorlátja, addig játszhatjuk, amíg tetszik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Áderné Bárdossy Éva