JÁTÉKRA FEL!

Ácsné Gethe Éva: Kukacoskodó

  1. A játék neve, címe: Kukacoskodó
  2. A játék pedagógiai célja: Könnyen tudjanak együttműködni társukkal, csapatmunka erősítése, örömszerzés, könnyed kikapcsolódás, feszültségoldás rossz kapcsolatban lévő gyerekek között
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Eltávolítani az esetleges akadályokat, megfelelő ruházat és lábbeli szükséges.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: műanyag pohár(színnel ellátva), színes papírcsíkok, sál, vonal(bármilyen anyagból), amely jelzi a határokat
  12. Technikai igény: projektor(madárfiókákról kép kivetítése)
  13. Az előkészítés feladatai: teremrendezés, kellékek elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Akinek van kedve, az játszik. Célszerű páros számú játékost választani. Aki kimarad, vagy lenne mégis kedve játszani, a következő körben beállhat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kialakítjuk a párokat, akik ezután eldöntik, hogy melyik színű csapat lesznek.(narancs, piros, lila, zöld, kék) A vonal mögött, a poharaknál sorakoznak. Mindenki megkapja a saját színes papírcsíkjait, amit meg is kell számolni, hogy biztosan ugyanannyi legyen.
  17. A játék menete, játékszabályok: Közeleg a tavasz, a tojásokból kikeltek a madárfiókák, akik nagyon éhesek. A játéktér közepén található sok színes kukacot kell összegyűjteni, hogy jól lakjanak a fiókák. Több változatban is lehet játszani: 1. Jelzésre indul a játék. Egyszerre a párból az egyik madár tartózkodhat a játéktérben. 1 percen belül annyi kukacot kell összegyűjteni, amennyit csak tudnak. Ahogy kilépett a vonalon, indulhat a pár másik tagja. Ha letelt az egy perc, jelzés után meg lehet számlálni, ki mennyit gyűjtött. Pontozom a csapatokat. 2. Hasonlóan az előző játékhoz, a szétszórt kukacokat kell gyűjteni, viszont minden csapat csak a saját színű kukacát gyűjtheti a pohárba. Az a csapat nyer, amelyik leghamarabb elvégzi a feladatot.Ők kapják a legtöbb pontot. 3. Az egyik madárka szemét bekötjük, és a párja irányítása alatt gyűjtöget. Nem foghatják meg egymást, csak szóbeli utasítást adhat. Aki leghamarabb összeszedi, az kapja a legtöbb pontot.
  18. A játék lezárása: Pontok összeszámolása eredményhirdetés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Átbeszéljük, hogyan lehetett volna még jobban kivitelezni a feladatokat. Volt olyan páros például, akik egyáltalán nem is figyeltek egymásra, és ők teljesítettek a leggyengébben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet sast is bevonni a játékba, aki az összegyűjtött kukacot lopkodja el, amikor a madárkák nincsenek a fészeknél.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Irányít, felhívja a figyelmet az esetleges szabálytalanságokra(előbb elindul a pár, leskelődnek a sál alól, stb…
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot, és akinek előtte nem volt kedve hozzá, az is kedvet kapott. Lehet rövidebb(felpörgetős) variációt is csinálni hozzá, kevesebb feladattal.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ácsné Gethe Éva