JÁTÉKRA FEL!

Ábrahám Judit: Varázsköpeny

  1. A játék neve, címe: Varázsköpeny
  2. A játék pedagógiai célja: Memóriafejlesztés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Érdemes figyelni arra, hogy a játékosok kényelmesen helyezkedjenek el.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nagyobb kendő vagy lepedő; esetleg párnák, amire leülnek
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Az adott területről elpakolni mindent, hogy egy körbe le tudjanak ülni a játékosok, esetleg számukra párnák lerakása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek az elpakolásban, párnák lerakásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki leül egy párnára és kényelmesen elhelyezkedik.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: Egyszer találkoztam egy tündérrel, aki segítséget kért tőlem. A jó cselekedetért cserébe kaptam tőle egy varázsköpenyt. El is hoztam magammal (megmutatom). Ha éjszaka (becsukjuk a szemünket) ezt a kendőt ráterítem valakire, az reggelre (kinyitjuk a szemünket) eltűnik. Csak akkor lesz újból látható, ha kitaláljátok, hogy ki rejtőzik a kendő alatt. Vigyázz! Az eltűnt személy közvetlen szomszédai nem mondhatják el, hogy kit tüntetett el a köpeny, mert őket a köpeny közelsége „megnémítja”. A játékosok körben ülnek, és becsukják a szemüket (éjszaka van). A játékvezető kívül végigmegy a kör mentén, és egy nagy kendővel (varázskendő) letakar egy résztvevőt. A játékosoknak a játékvezető megbeszélt jelére ki lehet nyitniuk a szemüket (reggel van), és ki kell találniuk, ki hiányzik. Fontos szabály, hogy minden körben az éppen letakart személy két közvetlen szomszédjának hallgatnia kell, ők nem vehetnek részt a találgatásban.
  18. A játék lezárása: A játék addig játszható, amíg még elgondolkodtat a letakart személy kiléte.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat meg lehet dicsérni. Esetleg meg lehet kérdezni, hogy tetszett-e nekik a játék, játszanának-e még ilyet szívesen. Mi tetszett benne a legjobban vagy a legkevésbé. Min változtatnának szívesen, hogy érdekesebb legyen a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékosok a körben egymásnak háttal ülnek le, és csak akkor fordulhatnak egymással szembe, ha már valaki le van takarva. Nem csak a letakart személy nevét, hanem egy meghatározott ruhadarabjának pl. színét, mintáját… is meg kell mondani. Lehet kiesős a játék, pl. ha a közvetlen szomszéd megszólal, akkor kiesik, vagy ha valaki nem annak a nevét mondja, aki le van takarva, akkor kiesik. Nem csak személyeket, tárgyakat is letakarhatunk a varázsköpennyel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat pontosan ismertetni kell. A játék előtt érdemes megkérdezni, van-e valaki, aki ebben a játékban nem szeretne részt venni. Lehet, hogy valaki kellemetlennek érzi a kendővel való letakarást, vagy egyszerűnek találja a játékot. Ha a csoport túl kicsi, jól ismerik egymást, akkor minden újabb „eltűnés” előtt helyet lehet cseréltetni a játékosokkal.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék egyszerűnek tűnik, ennek ellenére meglepő, hogy az elrejtett személy megnevezéséhez néha hosszabb idő kell, mint gondolnánk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ábrahám Judit