JÁTÉKRA FEL!

Ábelné Hucker Györgyi: Emberszék

  1. A játék neve, címe: Emberszék
  2. A játék pedagógiai célja: A bizalom erősítése, mozgáskoordináció, együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terem átrendezése, szabad tér kialakítása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Síp a játékvezetőnek. Nem feltétlenül szükséges, kiváltható például számlálással.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad tér kialakítása, terem átrendezése, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem átrendezésében segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mivel a játék címe „Emberszék”, kicsit lehet arról beszélgetni, hogy vajon mit is rejt a cím, majd elmondani egy kerettörténetet. Kerettörténet: A mai játékunk során valamennyien székké változunk, mégpedig biztonságos székké, melyekre le is lehet ülni. (Folytatása csak akkor van, ha elsőre nem sikerül a feladatot végrehajtani. Lásd a következő pontban.)
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport tagjai egymás mögé állva kört alakítanak. Mindenkinek a keze az előtte lévő vállán nyugszik. Az egymás mögött állók között ne legyen túl nagy távolság! Ezt úgy érhetjük el, hogy oldalazva lépnek egy kicsit a kör közepe felé. Amikor a csoport tagjai készen állnak a feladatra, a játékvezető sípol egyet, és a csoport tagjai leülnek a „székükre”, azaz mindenki a mögötte álló ölébe. Ehhez mindenkinek egyszerre kell behajlítania a térdét. Ha már mindenki biztonságosan ül, a játékosok feltartott kézzel integetnek. (Ha nem sikerülne elsőre a feladat, vagyis valamelyik székláb „rozogának” bizonyul, akkor a következő próbálkozásnál megpróbáljuk megjavítani, azaz még egyszer végrehajtani a feladatot a siker reményében. A játéknak akkor van vége, ha sikerül mindenkinek biztonságosan „leülnie”, és ezt jelzi is, feltartott kézzel integetve. )
  18. A játék lezárása: Mivel a cél a bizalom erősítése és az együttműködés fejlesztése, ezért elegendő, ha a játék élményéért játszunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret valamennyi játékosoknak, majd megkérdezem, hogyan érezték magukat játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály ismertetése során abból érdemes kiindulni, hogy elsőre sikerül majd a játék, tehát nem érdemes megemlíteni, hogy több próbálkozási lehetőség is van. Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett a játék, és ez az arcukról is leolvasható. (Lásd:fotók) A játékot adaptáltam, emlékezetből írtam le, s csupán a kerettörténettel fejlesztettem tovább, s a címét változtattam meg. Az eredeti szerzőre nem emlékszem.)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ábelné Hucker Györgyi