JÁTÉKRA FEL!

Abainé Hohmann Mária: Vau-Sicc

  1. A játék neve, címe: Vau-Sicc
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, egymásra figyelés, szórakozás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Úgy biztosítani a helyszínt, hogy aki kiesett, és kiáll a körből, őt is továbbra is felügyelni tudjuk.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: pl. kalap
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: olyan tárgyat keresni,ami egy gazda jelképe lehet
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Aki megnyeri az kap egy kutya vagy macska álarcot, amit előtte közösen elkészítünk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Pl. a ház körül élő állatokról tanulunk, vagy állatmesékről tanulunk, akkor lehet egy ráhangolódás. Egy gazda keresi hűséges kutyusát és ügyes,gyors cicáját.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alakítunk, a kör közepén áll a gazda,aki keresi hűséges kutyusát és cicáját. A gazda az, akinek a fején a kalap van. A gazda körbe sétál az udvarban, vagyis a körön belül és rámutat valakire. Ő neki le kell guggolni és azt mondai, hogy VAU. Ezután a tőle jobbról és balról állónak egymás felé kell fordulnia( ők a cicák) egymásra mutatni és azt mondani, hogy SICCC. Aki gyorsabb volt az marad bent a játékban. Szabályok: – Meg kell várni hogy kire mutatok – A kutya ugatása után szabad csak SICCet mondani. – Aki a SICC helyett VAU-t mond kiesik, és aki a VAU helyett SICC-et mond az is kiesik. -Ha egyszerre mondják a SICC-et akkor tovább megy a játék. – A játéknak akkor van vége ha egy kutya és egy cica marad. – A kiesők segíthetnek a gazdának eldönteni hogy ki volt a gyorsabb.
  18. A játék lezárása: Akkor van vége amikor hárman maradnak benn. Egy kutya, egy cica és a gazda
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Elmondom, hogy ki hol hibázhatott. Mire kell jobban figyelnie legközelebb. A nyertesek megkapják az ígért jutalmat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: pl. focibíró áll középen, a kapusra mutatok, és két góllövő közül dől el hogy ki a gyorsabb
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra kell nagyon figyelni, hogy konkrét döntést tudjon hozni, hogy ki volt a gyorsabb.
  22. Egyéb/megjegyzés: Gyerekeknek nagyon tetszik ez a játék, és nagyon szívesen játsszák.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/open?id=0B9aghI_ySDMfSUpCb1BRdV9pT3M
  24. A Játékot lejegyezte: Abainé Hohmann Mária