JÁTÉKRA FEL!

A Játékot lejegyezte: Boneczné Bakó Anikó

  • A játék neve, címe: Olimpia. Időmérő edzés
  • A játék pedagógiai célja: Figyelem, fegyelem, koncentráció fejlesztése
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A játékszabályok pontos betartatása, terem berendezése: minél nagyobb tér biztosítása (Bizonyos változatait jobb a szabadban)
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 7+,10+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: Nincs szükség kellékre
  • Technikai igény: Stopper/stopperek
  • Az előkészítés feladatai: A stopper beszerzése, a terem berendezése, hogy minél nagyobb hely legyen
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Versenyzők, időmérők és szurkolók önkéntesen jelentkezhetnek Olimpiai ötkarika felrajzolása, előzetes feladat lehet: kabala-figura megtervezése
  • A játék megnyitása, nyitánya: Idén elmaradt a nyári olimpia, ezért mi megrendezzük, itt az osztályban. Olyan versenyszámokat hirdetek meg, amelyekben nem csak az eddig jó sportolók nyerhetnek. Egy könyvet terveztem, amelyet a tanév folyamán vezetnénk. Nem csak a tanulmányi eredményeket, hanem minden egyéb olyan dolgot felvezetünk, amelyre büszkék lehetünk: sport, játékok, segítség másoknak… Természetesen új és új rekordokat lehet felállítani és a régieket megdönteni majd hetente az osztályfőnöki órákon. A versenyek győztesei olimpiai érmet kapnak.
  • A játék menete, játékszabályok: Az eredeti cserkész-játék: Az egész osztály csendben figyel, és jelre elkezdődik az időmérés. A gyerekeknek meg kell tippelniük, jelentkezéssel jelezniük, szerintük mikor telik le az egy perc. Az időmérők segítenek az igazságos értékelésben. (A szurkolótábor is csak csendben figyelhet, hogy ne zavarja a versenyzőket) A teremben vagy a szabadban körbe-körbe azonos irányban mennek a gyerekek, mintha versenyautók lennének,(A teremben nem futhatnak! Sebességkorlátozás van érvényben a sűrű, éles kanyarok és a többi versenyző épsége miatt!) Amikor úgy gondolják, letelt az egy perc, felteszik a kezüket, és megállnak. Az időmérők segítenek az igazságos értékelésben.
  • A játék lezárása: Aki a legpontosabban tippel, az kapja az érmet, és bekerül a rekordok könyvébe.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Gratuláció, érem átadása a legpontosabb időeredményért, rekordok könyvébe bekerülés. Következő héten legyen-e visszavágó? Milyen versenyszámban mérnék még össze legszívesebben a tudásukat?
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés (mert nem tudnak közben számolni): – Énekelni közösen, és akkor abbahagyni, kezet felemelni, amikor letelt az egy perc. – Tornagyakorlatokat végezni, és akkor abbahagyni, kezet felemelni, amikor letelt az egy perc.
  • A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni a verseny tisztaságára (csend, időmérők feladatának ellenőrzése) balesetveszély minimálisra csökkentése a terem berendezésével, sebességkorlát betartatásával. A szabálytalankodók kizárása a versenyből. Az eredmény rögzítése a rekordok könyvében, eredményhirdetés levezetése, érem átadása
  • Egyéb/megjegyzés: A teljes tervezetet e-mailben küldöm a fotókkal együtt