JÁTÉKRA FEL!

Schüssler Mónika: Legyél gyors!

  1. A játék neve, címe: Legyél gyors!
  2. A játék pedagógiai célja: Gyakorlás, számfogalom kialakítására
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a játék során vigyázzanak, ne boruljanak ki a számolókorongos dobozból az asztal alá a korongok.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: : számolókorong- jelképezi az almákat, kartonlapra nyomtatott 2 kosár
  12. Technikai igény: Egy szék minden játékosnak és iskolapad
  13. Az előkészítés feladatai: lapok nyomtatása, számolókorongok kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : Életkoruk miatt nincs erre lehetőség
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Milyen gyümölcsöket lehet vásárolni a piacon?
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek leülnek a helyükre, megkapják a számolókorongos dobozt és a nyomtatott lapot amin 2 kosár van. – Most képzeletben ellátogatunk egy piacra, ahol almákat vásárolunk, és ezeket az almákat beletesszük 2 kosárba. Az almákat most számolókorongokkal helyettesítjük. – Tegyél a bal oldali kosárba 2 almát, a jobb oldali kosárba 3-mal többet. Mennyi van a jobb oldali kosárban? – Tegyél a bal oldali kosárba 1 almát, a jobb oldali kosárba 4-gyel többet. Mennyi van a jobb oldali kosárban? – Tegyél a bal oldali kosárba 3 almát, a jobb oldali kosárba 3 almát. Melyikben van több? – Tegyél a bal oldali kosárba 0 almát, a jobb oldali kosárba 3-mal többet. Mennyi van a jobb oldali kosárban? Mit kell tenni, hogy egyenlő legyen mindkettőben?
  18. A játék lezárása: A játék célja gyakorlás volt, ezért nem esik ki senki a játékból. Aki hibázik zálogot ad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékban való részvételért és a jó munkáért a gyerekeket, és megköszönöm a részvételt. Megkérdezem, hogyan érezték magukat a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A későbbiekben 20-as számkörben is játszható a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minél jobban megy a játék , érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Schüssler Mónika