- A játék neve, címe: Legyél gyors!
- A játék pedagógiai célja: Gyakorlás, számfogalom kialakítására
- A játék jellege: Egyéb
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a játék során vigyázzanak, ne boruljanak ki a számolókorongos dobozból az asztal alá a korongok.
- Résztvevők száma: 21-30
- Résztvevők életkora: 7+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
- Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
- Kellékigény: : számolókorong- jelképezi az almákat, kartonlapra nyomtatott 2 kosár
- Technikai igény: Egy szék minden játékosnak és iskolapad
- Az előkészítés feladatai: lapok nyomtatása, számolókorongok kiosztása
- Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: : Életkoruk miatt nincs erre lehetőség
- A játék megnyitása, nyitánya: Milyen gyümölcsöket lehet vásárolni a piacon?
- A játék menete, játékszabályok: A gyerekek leülnek a helyükre, megkapják a számolókorongos dobozt és a nyomtatott lapot amin 2 kosár van. – Most képzeletben ellátogatunk egy piacra, ahol almákat vásárolunk, és ezeket az almákat beletesszük 2 kosárba. Az almákat most számolókorongokkal helyettesítjük. – Tegyél a bal oldali kosárba 2 almát, a jobb oldali kosárba 3-mal többet. Mennyi van a jobb oldali kosárban? – Tegyél a bal oldali kosárba 1 almát, a jobb oldali kosárba 4-gyel többet. Mennyi van a jobb oldali kosárban? – Tegyél a bal oldali kosárba 3 almát, a jobb oldali kosárba 3 almát. Melyikben van több? – Tegyél a bal oldali kosárba 0 almát, a jobb oldali kosárba 3-mal többet. Mennyi van a jobb oldali kosárban? Mit kell tenni, hogy egyenlő legyen mindkettőben?
- A játék lezárása: A játék célja gyakorlás volt, ezért nem esik ki senki a játékból. Aki hibázik zálogot ad.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékban való részvételért és a jó munkáért a gyerekeket, és megköszönöm a részvételt. Megkérdezem, hogyan érezték magukat a játék során.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A későbbiekben 20-as számkörben is játszható a játék.
- A játékvezető speciális feladatai: Minél jobban megy a játék , érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot.
- Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Schüssler Mónika