JÁTÉKRA FEL!

Náfrádi Bernadett: Post it

  1. A játék neve, címe: Post it
  2. A játék pedagógiai célja: a játékosok jobban megismerjék egymást és önmagukat
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs szükség biztonsági intézkedésre
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, személyenként egy toll, rajztábla és egy postit
  12. Technikai igény: nincs szükség technikai berendezésre
  13. Az előkészítés feladatai: székek körben elrendezve, rajtuk egy toll és egy rajztábla
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a székeket a résztvevők is segíthetnek körben elhelyezni, tollakat, táblákat kiosztani
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A vírus miatt picit megváltozott az életünk. Március óta nem találkoztunk egymással, ez idő alatt nagyon sok minden történt velünk. Ma olyan játékot fogunk játszani, amivel elmesélhetitek egymásnak, hogy telt el ez a hosszúra sikerült nyári szünet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a körben elhelyezett székekre ülnek. A játékvezető is köztük foglal helyet. A játékvezető kezében egy post-it tömb van. A játékosoknál egy-egy toll és rajztábla. A játékvezető a hozzá legközelebb ülő játékosnak átadja a tömböt és megkéri arra, vegyen le annyi lapot amennyit szeretne. Ha ez megtörtént a tömb vándorol tovább és mindenki annyi lapot tép, amennyit szeretne. A játékvezető megkéri a játékosokat, hogy minden egyes lapocskára egy élményt skicceljenek fel. (csak rajzolni lehet) Erre egy percük van. Egy perc után mindenki leteszi a tollat. Aki szeretné, az kezdi a mesélést. A lapokat egyesével felmutatja és röviden elmondja a hozzá kapcsolódó élményt. (pl.: számítógép- nagyon sokat játszottam számítógépes játékokat) A rajzos és elmesélt lapok 1 pontot érnek. Az esetleg üresen maradt lap 0 pont.
  18. A játék lezárása: Nagyon sok mindent megtudtatok egymásról és nagyon örülök neki, hogy ilyen tartalmasan telt ez az otthon töltött 5 hónap.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Lehetséges, hogy valaki alul vállalta magát és csak egy cetlit tépett le. Más túlvállalta magát és nem tudott minden lapra rajzolni. Megbeszéljük, hogy esetleg az életben is jellemző- e rájuk az ilyesfajta viselkedés.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megerősíteni a játékosokban, hogy csak 1 percük van a skicc elkészítésére. Nem szép rajzokat kell alkotni, hanem emlékeztetőt ahhoz, hogy miről fog beszélni.
  22. Egyéb/megjegyzés: : A vírus miatt a játékot saját családomban apával, nagyapával és gyermekemmel valósítottam meg. Nagyon nagy nevetésben végződött a rajzok felmutatása, de meglepő volt számukra, ha csak egy lapot vettek és még meséltek volna, vagy túl sok volt a lap, de nem jutott eszükbe más emlék. Figyelmesen végighallgatták a másik történetét, majd amikor már nem játszottunk azt vettem észre, hogy a játékban említett dolgokról beszélgetnek tovább. Szerintem ez a játék beszélgetésindítónak –ha a játékosok még nem találkoztak, vagy régen találkoztak- nagyon hasznos.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Náfrádi Bernadett