JÁTÉKRA FEL!

Antalné Árvai Kornélia: Kígyó-futóverseny

  1. A játék neve, címe: Kígyó-futóverseny
  2. A játék pedagógiai célja: Reakció-gyorsaság, figyelem, egymásra odafigyelés képességének fejlesztése, fizikai kapcsolat létrehozása a csapattagok között.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megkérem a gyerekeket, hogy mindig a lábak oldalán haladva kerüljék meg a sort és óvatosan feküdjenek le, nehogy megüssék magukat vagy egymást.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Bóják a pálya kijelöléséhez
  12. Technikai igény: 20*15 méteres akadálymentes terület, megfelelő és tiszta burkolattal (tornacsarnok leválasztott, középső része)
  13. Az előkészítés feladatai: A pálya kijelölése, csoportok alakítása (3*9 fő)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amíg én kijelölöm a pályát, ők kialakíthatják a 9 fős csoportokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kis kígyóknak az iskolában csapatbajnokságot rendeznek. A mai napon "kígyófutásban" kell összemérniük a tudásukat. A nyertes csapat elnyeri a " Leggyorsabb tekergő" címet és egy héten keresztül ők állhatnak a sor elejére.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egyenlő számú csoportokat alkotunk: 9 fő Most ti vagytok a kis kígyók, ezért csak úgy haladhattok, ahogy ők! Feküdjetek egymás mellé szorosan a hátatokra, mindenkinek a feje, ugyanazon az oldalon legyen! Az első játékos a bójánál helyezkedjen el! A verseny során a legutolsó játékos mindig felkel, előreszalad, ahol lefekszik az első játékos mellé. Amint elhelyezkedik, a sor végén lévő utolsó játékos ugrik fel és szalad előre, és így tovább. (Az utolsó játékosnak figyelnie kell arra, hogy mikor indulhat el.) A játék akkor fejeződik be, amikor a legutolsó játékos is átér a bója vonalán.
  18. A játék lezárása: Amikor az utolsó játékosok is átértek a bója vonalán, kihirdetjük a győztes csapatot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogyan érezted magad a játék közben? Emeld a kezed annyira magasra! Mennyire tudtad segíteni a csapattársaidat? Ismét felemelik a kezüket. Mennyire tudtál figyelni arra, hogy mikor kell elindulnod? Kézfelemeléssel jelzik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más állat bőrébe bújva, haladhatnak pókjárásban, rákjárásban is, így a mozgásfejlesztésnek is lehet színtere a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos figyelni arra, hogy akkor indul-e a következő játékos, amikor lefeküdt az előtte lévő. A gyerekeket figyelmeztetni kell arra, hogy szorosan egymás mellé feküdjenek le, ne hagyjanak ki helyet.
  22. Egyéb/megjegyzés: Próbajátékot játszottunk, hogy lássam, pontosan megértették a szabályokat. Figyelmeztetni kellett őket arra, hogy ne hagyjanak ki helyet, amikor a társuk elé fekszenek. A játékot nagyon élvezték és mindig szóltak is, hogy mikor indulhat a következő.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Antalné Árvai Kornélia