JÁTÉKRA FEL!

Baumann Gábor: Partizán (kidobós) I. II. III. változat

  1. A játék neve, címe: Partizán (kidobós) I. II. III. változat
  2. A játék pedagógiai célja: labdás ügyesség fejlesztése a bemelegítés során, keringés fokozás, sportági előkészítő, bemelegítő, ráhangoló játék
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Balesetvédelmi okokból,csak szivacslabdával játszható!
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kosár-, kézilabda méretű szivacslabda
  12. Technikai igény: száraz, csúszásmentes egyenes talaj vagy padlózat, kényelmes szabadidő ruházat, sportöltözet
  13. Az előkészítés feladatai: a játékosok legyenek tisztában az adott dobás formákkal
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: további változatokat, könnyítéseket, nehezítéseket kitalálunk, pl: akit kidobnak, csinál 3 guggolásból felugrást.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető feldobja a labdát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok szétszórt alakzatban helyezkednek el az adott területen. Játékvezető eldobja a labdát, háttal állva a játékosoknak. Amelyik játékos megszerzi a labdát, helyből EGYKEZES FEJ FELETTI DOBÁSSAL, megcélozza valamelyik játékos társat. Az, ha ügyes és elkapja, akkor az őt megdobó játékos- csinál 3 guggolásból felugrást, vagy fekvőtámaszban 3 karhajlítást-nyújtást,- ott leül, ahonnan megdobta a másik játékost. Passzívan, de játékban marad. Ha nem kapja el, de eltalálták, akkor ő ül le és megcsinálja a kiegészítő feladatot. Minden leült játékos akkor áll vissza a játékba aktív,-élő játékosként, ha eltalál valakit. A játéknak időkorlátja van ,vagy ha nincs időkorlát és jó a hangulat, akkor addig lehet játszani, amíg egy vagy két játékos marad állva. II.változat: Ugyanez két labdával. Ez a változat fejleszti az éberséget, perifériás látást, az ellenfél mozgásának észlelését, a játék rutint. III. változat: egy labdával, de egy leütés 3 lépéssel lehet megközelíteni a játékosokat.
  18. A játék lezárása: Sípjelre végződik a játék vagy, -megegyezés szerint ,-ha egy játékos marad,
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dícséret, taps. De fontos a játék közbeni hibajavítás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot még sokféleképpen lehet variálni, attól függően, milyen speciális sportági előkészítést várunk el a játéktól. Pl. kézilabda: felugrásos dobással lehet csak dobni, kosárlabda: rövid vagy hosszú indulást, sarkazást követően lehet csak dobni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályok betartatása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék hevében se feledkezzünk meg a dobások helyes kivitelezéséről, hiszen a játéknak ez a célja.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Baumann Gábor