JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Erdődi Katalin: Számőba

A játék neve, címe: Számőba

A játék pedagógiai célja: A játék segíti a számolási készség fejlesztését és logikus gondolkodásra késztet.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívjuk a játékosok figyelmét arra, hogy a hegyes ceruzával ne hadonásszanak.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Asztal , székek, 2 különböző színű ceruza, papír

Technikai igény: A játék semmilyen speciális technikai kelléket nem igényel.

Az előkészítés feladatai: Tegyük szabaddá az asztalt, hogy kényelmesen elférjen mellette a 2 játékos. Osszuk ki a papíron előre elkészített 3×3-as , 4×4-es, 5×5-ös játékmezőket.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékmezőket a játékmester (tanító) készíti elő, így a játékosoknak nem kell résztvenniük az előkészületekben.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt célszerű 2-3 hagyományos amőba lejátszása, ezáltal a szabály rövid felelevenítése.Ezután az új játék szabályának rövid ismertetése következik.

A játék menete, játékszabályok: A játékmezők mindegyik kis négyzetében matematikai műveletek állnak. Az amőbához hasonlóan 3, 4 vagy 5 egyforma színű négyzetet kell kigyűjteni vízszintes, függőleges vagy átlós irányban. A játékosok felváltva szinezhetnek akkor , ha megmondják a művelet helyes eredményét. Amennyiben az egyik játékos téveszt, akkor a másik résztvevő színezheti ki az adott négyzetet akkor is, ha nem mondja meg az eredményt. Utána ismét ő következik.

A játék lezárása: Kétféle lezárási mód lehetséges: -A nyer, aki hamarabb kigyűjti a 3, 4 vagy 5 azonos színű négyzetet. -Előre meghatározott számú játékból (pl. 3 játék) aki több játszmát nyer, az a nyertes.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdícsérése , jutalmazása pl. matricával. Beszélgetés a játékról – hogy tetszett, hogy érezted magad, mit tanultál belőle?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A résztvevők életkori sajátosságait figyelembe véve nehezíthető a feladat a számkörbővítéssel és a műveletek nehézségi fokával.

A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok helyes műveletvégzését.

Egyéb/megjegyzés: Véleményem szerint ez a játék érdekes módja a műveletek gyakorlásának, így szivesebben számolnak.

A játékot lejegyezte: Szabóné Erdődi Katalin