A játék neve, címe: DÉR – Dobj és Rakj!
A játék pedagógiai célja: Sszámképek és mennyiségek összekapcsolása, azonosítása, szabálytudat –kudarctűrő képesség-figyelem – kooperáció –téri és irányorientáció, figyelem fejlesztés
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: :Balesetmentes helyszín biztosítása
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Dobókocka, saját készítésű kártyák
Az előkészítés feladatai: helyszín, kellékek biztosítása, játékszabály ismertetése,
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kártyaosztás
A játék megnyitása, nyitánya: bemutatkozás, játékeszközök – játékszabály ismertetése, a dobókocka körbe adásának pontos meghatározása ( óramutató irányával megegyező)
A játék menete, játékszabályok::A játékosok körben ülnek, én játékvezetőként is reszt veszek és kontrollálom, segítem a játékot. Készítettem kártyákat, amelyeken 1-6 ig található szám, vagy mennyiség. Kiosztom a kártyákat ( kártya üres oldalával) Játékosokként min. 10 lap legyen. Majd a tagok felfordítják, ( rendszerezik a lapokat, mennyiségek, számképek alapján – esetleg növekvő sorrendbe rakhatják ! Akinél a dobókocka van, dob és ahányat dobott azzal megegyező kártyát rak a kör közepére. .Átadja a bal felőli társának: dobás – kártyarakás…Ha dobást követően a játékosnak nincs megfelelő lapja, akkor kártyalerakás nélkül, átadja a dobókockát a bal felőli társának Akinél leghamarabb elfogynak a lapok, az a nyertes, majd a 2. 3…
A játék lezárása: ‘1. változat: Akinél leghamarabb elfogynak a lapok, az a nyertes, felkiált hogy DÉR! majd a 2. 3… „2. változat: a kilépő játékos csatlakozik a játkban résztvevő társához, segítve és biztatva őt
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 18. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm szépen a játékot, a figyelmet és türelmet, valamint a szabályok helyes alkalmazását. Óvodás –kisiskolás korú gyermek esetében megdicsérem és kiemelem a számolási képességük fejlődését.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – a Kártyalapokon már számolási műveletek is találhatók ( Pl. 2+4 , 1+5 , 8-2…. 6 –os lapnak megfelelő) idősebb korosztály esetén – 3 – 4 éves korosztály esetében lehetnek színek a dobókockán és a kártyákon. Ezáltal fejlődik színismeretük, azonosításuk
A játékvezető speciális feladatai: figyelemmel követem a játék folyamatát, játékosok igény szerinti segítését
Egyéb/megjegyzés: A dobókocka és a kártyák segítségével tovább variálható a játék: színek, motívumok stb.
A játékot lejegyezte: Horváthné Balogh Barbara
[slug horvathne-balogh-barbara-der