A játék neve, címe: Mentsük a menthetőt
A játék pedagógiai célja: Kikapcsolódás, feltöltődés, jó hangulat
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A kalitkául szolgáló eszköz (jelen esetben szék) biztonságos rögzítése
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: személyenként egy darab 3 vagy 4 lábú szék, ugyanannyi színű gombolyag fonal és megmenteni kívánt tárgy
Az előkészítés feladatai: Székek asztalra helyezése lábakkal felfelé, minden szék egyik lábára fonal rögzítése, a megmenteni kívánt tárgy ráhelyezése a székekre
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítési feladatokban aktív részvétel, a felkínált készletből javaslattétel, választási lehetőség biztosítása a tárgyakat illetően
A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet, és a szabályok ismertetése A hatalmas vásárlási láznak köszönhetően a három barát közül volt aki hozzá tudott jutni kedvenc ételéhez, italához, más pedig jobb híján azt vett, a boltban, amit éppen kapott. Ennek ellenére próbálta mindenki biztonságba helyezni amit megszerzett. Csakhogy a kulcsokat ugyanabba a tóba dobták, majd mikor visszatértek, mindenki csak egy kulcsot hozhatott a felszínre, és azt a kalitkát nyithatta ki, amelyiket a kipecázott kulcs nyitott.
A játék menete, játékszabályok:• Minden játékos elfoglalja a helyét egy egy asztalra borított szék mellett, melyeknek egyik lábára különböző színű fonalak vannak erősítve, illetve rajta vannak a biztonságba helyezendő tárgyak. • Feladat: Mindenkinek úgy kell körbe tekerni a saját székeinek lábait, hogy mind a négy lábán fusson a fonal. (Lehet hurkolni, csomózni) 2 perc áll rendelkezésre • Ezután becsukott szemmel mindenki húz egy, a fonalakkal megegyező színt. (Nálam a gombolyagokról levágott fonaldarabok voltak) • Annál a széknél folytatódik a feladat, amelyik színű fonalat húzta a játékos. Előfordulhat, hogy ugyanahhoz a székhez kerül valaki, amit ő maga tekert körbe, de megeshet, hogy mindenkinek a másé jut. • A játék akkor ér véget, amikor sikerül az első játékosnak visszakövetni és újra feltekerni a gombolyagot, ezáltal akadály nélkül megszerezni a rajta lévő tárgyat
A játék lezárása: A játék élménye és a jó hangulat mellett minden játékos jutalma a megmenteni kívánt tárgy lett.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Bár elsőre mindenkinek egyszerűnek tűnt a feladat, a játék végeztével volt, aki más technikát, taktikát választott volna. Aktívan, élvezettel vett részt mindenki a feladatban.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több játékossal és több fordulóval valószínűleg még izgalmasabb lenne a játék.
A játékvezető speciális feladatai: Játék feltételeinek megteremtése; Játékosok koordinálása, motiválása; Szabályok ismertetése; Játék vezetése; Pozitív megerősítés
Egyéb/megjegyzés: Rendkívül jó hangulatban zajlott a játék, valamennyien újrajátszást kértek.
A játékot lejegyezte: Csogány Lászlóné