JÁTÉKRA FEL!

Strijk Viktória: Üres vagy teli?

A játék neve, címe: Üres vagy teli?

A játék pedagógiai célja: Kommunikáció, figyelem, együttműködés fejlesztése

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Amennyiben séta közben játszunk, figyelmeztessük a gyerekeket, hogy amikor játszanak, álljanak meg.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: gomb/ fogpiszkáló/ bab

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: 5db gombot vehet ki minden játékos egy dobozból.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körben állnak. A játékvezető a kör közepén állva mesél egy lehetséges kerettörténetet: Ti egy szorgos nép alattvalói vagytok, hiszen mindenkinek van 5 aranya. Sajnos még nincs királyotok, de hamarosan kiderül, hogy ki lehet király közületek! Akinek a legtöbb aranya lesz 15 perc múlva! Akinek elfogy az aranya, az kiesik a játékból.

A játék menete, játékszabályok:Az a cél, hogy mindenki a lehető legtöbb aranyat gyűjtse össze. Csakhogy ez kockázatos lesz! Egyszerre ketten játszhattok. Az egyikőtök a kérdező lesz, a másik a választó. A kérdező játékos egyik kezébe elrejti az aranyakat a választó elől, majd a két kezét ökölbe szorítva a csukló felett keresztbe teszi. Ezután megkérdezi a választótól: üres vagy teli? A választó eldönti, hogy mit szeretne, és rámutatva megérinti az egyik kezet, miközben mondja hogy teli. Ha a kiválasztott kézben ott vannak az aranyak, akkor ő nyert és kap egy aranyat a kérdezőtől. Ha nincsen a kiválasztott kézben arany, vagyis üres, akkor vesztett és ő ad egy aranyat a kérdezőnek. Természetesen a választó maga dönti el, hogy mit szeretne választani. Jó ha minél többen tudnak egymással játszani. Mindenki maga dönti el, hogy mikor akar kérdező vagy választó játékos lenni.

A játék lezárása: Adott időn belül játsszuk a játékot, majd számoljuk össze, hogy kinél mennyi arany van. Hirdessük ki a királyt.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdezzük meg a résztvevőktől hogyan érezték magukat a játék során, vesztesként és nyertesként. Kérdezők vagy választók voltak inkább? Legközelebb mit csinálnának másképp? Kockáztatnának vagy nem?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Ha valaki szeretne tovább játszani, de nincs aranya, kockáztathat és ha veszít, zálogot ad, amit a játék végén kiválthat. 2. Két csapat is küzdhet egymással, adott időn belül melyik csapat gyűjt össze több aranyat. 3. Játszhatjuk 5 fekete és 5 fehér gombbal is. Egyik kézben fekete, másikban fehér gombok. Kinél lesz a legtöbb fekete és kinél a legtöbb fehér gomb?

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető ügyeljen arra, hogy betartsák a szabályokat.

A játékot lejegyezte: Strijk Viktória