JÁTÉKRA FEL!

Orsolya Bíró: Picasso tanítványai, avagy rajzoljunk másképp

  1. A játék neve, címe: Picasso tanítványai, avagy rajzoljunk másképp
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködés fejlesztése, kommunikáció fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Pszichikai biztonság érdekében elmagyarázom, hogy csupán egy játék, nem kell egymást okolni a kevésbé sikeres munkákért.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Előre elkészített rajzok, A pár egyik tagjánál üres papír, ceruza és füzet, amin ír
  12. Technikai igény: szék minden résztvevőnek
  13. Az előkészítés feladatai: Másolandó képek elkészítése Terem átrendezése: asztalok elpakolása, a párok székeit egymásnak háttal fordítani, a párok székei egy vonalban vannak, egymástól megfelelő távolságra
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: füzetek, ceruzák előkészítése, terem átrendezése, székek pakolása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ezt a játékot a művészeti ágak tanulásánál alkalmaztam. A gyakorló órán keresztrejtvény formájában megkapták a megoldást: Picasso Felvezettem a játékot: A mai órán Picasso műhelyébe látogatunk el és rajzolni fogunk, de egy picit másképp.
  17. A játék menete, játékszabályok: A pár egyik tagja fog rajzolni a másik magyarázata alapján. A párok székei egy vonalban vannak, hogy a magyarázó tanulók egyformán lássák a lemásolandó képet. A lemásolandó képnek háttal ülő tanulónál van a füzet, rajta az üres papír és a ceruza. Ő fog rajzolni. Nem használhatnak radírt. Miután elkezdődik a játék a rajzoló nem fordulhat meg a kép felé, de a párja sem nézheti meg a készülő rajzot. Szabadon választott párok egymással háttal ülnek le. Jelre felmutatom az első képet és kezdődik a játék. A kép nehézségétől függően határozom meg a rendelkezésre álló időt. Két kép van, hogy mindenki kipróbálhassa magát mindkét feladatban.
  18. A játék lezárása: A megadott idő leteltével megnyitjuk a kiállítást az eredeti képpel és a másolatokkal. Értékeljük a munkánkat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem tőlük, hogy hogyan érezték magukat egyik, majd másik szerepben? Mi volt a legnezebb a feladatban? Mennyire volt nehéz megérteni a másik magyarázatát?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Jobb és bal oldal-aki háttal ül neki másképp lesz A játkévezetőnek nem szabad engednie, hogy a magyarázó megnézze a készülő képet, és a rajzoló sem fordulhat meg.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Orsolya Bíró