JÁTÉKRA FEL!

Szautnerné Kovács Mónika: Száll a kakukk a fészkére

  1. A játék neve, címe: Száll a kakukk a fészkére
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségfejlesztés, figyelem és koncentráció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ügyelni kell arra, hogy a játékosok vigyázzanak egymásra, a székek között legyen megfelelő a távolság.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Székek.
  12. Technikai igény: A játékvezetőn kívül minden résztvevőnek egy-egy szék.
  13. Az előkészítés feladatai: A székek elrendezése szétszórva a játéktérben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki a saját székét hozza a játéktérbe, majd tetszőlegesen elhelyezi azt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy ember kivételével mindenki leül a saját székére. Egy játékost a vezető kiválaszt, ő lesz a kakukk. A játékvezető bemutatja a kakukkot, aki azt a fészket keresi, amelyikben nincs otthon az anyamadár (üres szék), hogy abban otthagyhassa a saját tojását. Mikor meglátja a fészket, igyekszik minél előbb odarepülni. A többi játékos feladata, hogy ebben megakadályozzák őt. A céljuk az, hogy a kakukk ne tudja otthagyni a tojását. Ezt úgy tehetik meg, hogy a játékidő 2 perce alatt valaki mindig átül az üresen maradt székre.
  17. A játék menete, játékszabályok: – A kakukkot nem lehet a fizikailag akadályozni. – Csak úgy akadályozható, ha elfoglalják előle a széket. – Ha valaki már felállt a saját székéről, nem ülhet oda vissza, csak ha már előtte ült másik helyen is. – Ha bárki bármilyen szabályt megszeg, vagy a kakukk elfoglalja a fészket, mielőtt lejár a 2 perc, akkor elölről kezdődik a feladat.
  18. A játék lezárása: Ha a kakukk elfoglalja a fészket, vagy letelik az idő, a játék újra kezdődik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az idő letelte után megdicsérjük a játékosokat, hogy ügyesen vigyáztak a fészkekre. Ellenkező esetben a kakukk kap dicséretet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Vigyáz, hogy ne történjen baleset. Figyelmezteti a játékosokat a szabályok betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szautnerné Kovács Mónika