A játék neve, címe: Hettyen pitty Ismerjék meg a gyerekek minél jobban egymást
Játékelőzmény: Kinél van a plüss
A játék pedagógiai célja: szociális értékek erősítése, ismerkedés, vidáman együtt eltöltött játékidő, közösségépítés erősítése
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Székek megfelelő távolságban legyenek egymástól
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: székek, kendő Előzmény játék: plüss állatok
Technikai igény: Megfelelő helyszín kiválasztása. Székek előkészítése
Az előkészítés feladatai: Eszközök előkészítése, székek elhelyezése kör alakban
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden gyermek hoz egy széket és elhelyezi az általam megadott helyre
A játék megnyitása, nyitánya: Játék előzmény: Minden gyermek bemutatkozik, megmondja a keresztnevét, vagy ahogyan szeretné, hogy szólítsák őt, ezt két körben is megismételhetjük, hogy rögzüljön. Hettyen – pitty játék előzménye: Plüss dobáló-névtanulás. Eszközök: 2 db plüss állat / maci- béka/ a óvodai csoportneveknek megfelelően. Ismerkedés egymással, névtanulás. Vidám hangulat megteremtése Hettyen pitty Játék bemutatása
A játék menete, játékszabályok:• Eszközök előkészítése • A kendőt mindenkinek kipróbálom, hogy ne lepődjenek meg a sötétségtől • Játékszabály elmondása: először félkörbe ülünk, hogy a játékszabály elmondásánál mindenki jól láthasson, és hallhasson a játékszabályt úgy mondom el, hogy közben már ki is próbáljuk a játékot-ez lesz a bemutató. Próbajáték után zárjuk a kört. • A játék feladata, próbáld meg kitalálni, hogy ki ül az öledbe
Kiválasztunk 1 embert (X): neki bekötjük a szemét. Egy másik játékost kiválasztva (Y) ő fog beleülni annak a társa ölébe, akinek be van kötve a szeme. X megfoghatja (Y) vállát és feltesz neki egy kérdést: Hettyen? Y válaszol Pitty, de mindenképp elváltoztatott hangon, hogy ne lehessen felismerni. Ha X felismerte a társát helyet cserélnek és Y- nak kötjük be a szemét. Mivel óvodás csoportról van szó, ha X-nek nem sikerül kitalálni akkor lehet segíteni a társaknak. A kudarc és elkeseredés elkerülése végett. A játék során törekszem mindenkit sikerélményhez juttatni.
> Segítségadási lehetőségek: milyen a ruhája, fiú vagy lány, melyik csoportba jár, mi a jele…stb
• A játék többszöri eljátszása, lehetőség szerint mindenkire kerüljön sor kitaláltként, és kitalálóként. • Fontos még kiemelni, hogy a kérdés -felelt közben mindenki maradjon csöndben, hogy felismerhetőek legyenek a hangok.
A játék lezárása: A játék lezárását a gyerekek figyelmének tartósságától ,és a játékélmény élvezetétől teszem függővé.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A folyamatos dicséret, segítségadás, pozitív megerősítés a játék folyamán mindig érzékelhető, személyre és csoportra adottan egyaránt. A játék végén mindenkinek megköszönöm a rézvételt. Ha van lehetőség önértékelésre akkor ezt is kihasználom. – Kinek mi tetszett a legjobban? Hogyan érezték magukat a játék során? Szívesen játszanak -e máskor is hasonló játékokat?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Jól fejlett és egymást jól ismerő csoportban két kitalálandó gyermekkel is lehet játszani a játékot. Közös megegyezéssel választják ki egymás közül a kitaláló személyét.
A játékvezető speciális feladatai: Jól érthető játékszabály elmondás, a fokozatosság folyamatos betartásával, bemutatással egybekötve Türelem, és egymás kivárásának erősítése
Egyéb/megjegyzés: A gyerek örömmel, vidáman és jókedvűen vettek részt a játékban
A játékot lejegyezte: Fellinger Zsoltné