A játék neve, címe: 10 játékból álló sorozatot játszottunk, amelynek a címe Hajótöröttek, a keretmese alapján.
A játék pedagógiai célja: A pedagógiai cél a kooperáció megértése és megtapasztalása volt. Voltak játékok, amelyek a kooperáció hiányával hangsúlyozták az együttműködés fontosságát.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Oda kellett figyelni, hogy a szaladós, köteles játékoknál el ne essenek a játékosok, erre figyelmeztettem az adott helyzetekben. Mivel ezeket a szabadban játszottuk, volt tér és nem fordult elő baleset.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: A különböző játékoknak különböző eszközigénye volt. Pl. kötelek, kártyapakli, poharak, víz, kanalak, vödör, sok dobókocka, kendők, stb. Pontos leírásuk a játékleírásban az egyes játékok után.
Technikai igény: asztal és szék minden résztvevőnek az asztalnál játszható játékokhoz
Az előkészítés feladatai: Egyes játékoknál volt előkészítési feladat, pl vödörbe víz töltése, kötelek kihúzása, dobókockák, játéktábla előkészítése stb.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőket a kerettörténettel és az egyes játékok előkészületeinek közös elvégzésével vontam be.
A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténetet bővebben elmesélem a játékleírásokban
A játék menete, játékszabályok:A játékleírásokat bővebben leírtam a játékleírásban
A játék lezárása: A játékosok rájöttek, hogy csak a csapatok és azon belül az egyének együttműködésével képesek megoldani az utolsó játékot és kilépni a játékbarlangból. Ezután a kerettörténetben már csak a boldog befejezés következett.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után egy feldolgozó körben mindenki elmondta, hogy számára mi volt a legjobb és mi volt a legnehezebb. Mi volt az, ami a leginkább meglepte, és mi volt a legtanulságosabb számára, mi az amit megjegyzett és emlékeiben/élményeiben magával visz. Megdicsértem, hogy végig odafigyeltek a játékra és egymásra meg rám is. 3 óra nem volt kis teljesítmény.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Sok esetben nincs lehetőség nagyon hosszan játszani, érdemes leszűkíteni a játékidőt kivéve pár játékot. Kicserélni is lehet játékokat újabb az együttműködést fejlesztő játékokkal.
A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan fenn kell tudni tartani a figyelmet és az újabb játékok felvezetésénél oda kell figyelni, hogy újra és újra fellángoljon a játék utáni vágy és ne laposodjon el a folyamat. Ebben sokat segített a kerettörténet.
Egyéb/megjegyzés: Az info@jatekrafel.hu email címre elküldtem a Hajótöröttek játékok leírását. Abban több mindent bővebben kifejtettem, amit itt nem tettem meg.
A játékot lejegyezte: Hajdu Zoltán