JÁTÉKRA FEL!

Nagy Éva: Garázs-varázs

  1. A játék neve, címe: Garázs-varázs
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködést, figyelmet fejlesztő játék mozgásos játék testnevelés órára vagy délutáni napközis foglalkozásra
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne lökdösődjenek! Figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: tornapad, de krétával is kijelölhető a garázs; 4 db zászló 2 autómárka logójával( pl. 2 db Audis jelű zászló, 2 db Mercedes jelű zászló)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Zászlók elkészítése, kiszínezése ; Tornapadokból garázs építése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lányok zászlót készítik, színezik; fiúk garázst építik
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Autózni fogunk. Ügyesnek kell lenni, hogy ne legyen karambol, figyelni kell, hogy időben, jó helyen parkoljatok.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tornaterem két szemközti sarkában 2 tornapaddal úgy határoljuk el a garázsokat, hogy a játéktér közepe felé 2-3 méter széles kapujuk legyen. A két garázs logókkal jelöljük és a játékvezetőknél is ilyen zászlók vannak. A gyerekeket két csoportba osztjuk,és beállnak a garázsba. Amilyen zászlót a játékvezető felemel, azok a játékosok futkoznak a játéktéren, mintha autót vezetnének. Zászlójelek: egy zászló felemelése-ki a garázsból egy zászló leengedése- vissza a garázsba két zászló felemelése- mindkét csapat ki a garázsból két zászló leengedése- mindkét
  18. A játék lezárása: A futkosás, 1-1 menet addig tart, amíg a játékvezető a zászló leengedésével jelt nem ad, ekkor minden gépkocsinak be kell hajtani a garázsba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a gyors, pontos végrehajtásért, szabályok betartásáért
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Különböző indulási, érkezési helyzetek. pl: törökülés, guggolás
  21. A játékvezető speciális feladatai: aktív figyelem, a csapatok „igazságos szerepeltetése”
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Éva