JÁTÉKRA FEL!

Bihari Gabriella: Fifi koncentráció és szókincsfejlesztő játék

  1. A játék neve, címe: Fifi koncentráció és szókincsfejlesztő játék
  2. A játék pedagógiai célja: A játék fejleszti a koncentrációt, az egymásra figyelést, a türelmet és a csoportkohéziót.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanteremben a padok elrendezése, kb. 3×3 m terület biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: apró tárgyak, amit meg akarok tanítani
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: teremrendezés, kellékek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékeket elhozhatják otthonról. Pl. ritkább szerszámok amelyek előfordultak az olvasókönyvben: ráspoly, satu, gyalu, stb.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Kinek van kutyája? Miért tartunk kutyát? /felsorolás/ A házőrzés nagyon fontos feladata a kutyáknak. De ki őrzi a házat, ha a kutyák alszanak? Ma egy kutyás játékot fogunk játszani. A kutya neve Fifi. Ez a mi Fifink azonban nagyon rövid ideig van ébren, állandóan elalszik. Ha rábízunk valamit, hogy vigyázzon valamire, akkor is elalszik. Bárki elcsenheti tőle a tárgyat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Üljünk le körben. Középen a sarkain ül Fifi, mi pedig leülünk körben. Én vagyok a gazdája, ti pedig a barátaim. Most megtréfáljuk Fifit. /Megkérem, hogy vigyázzon a ráspolyra./ Fifi, légy szíves vigyázz a ráspolyra! Fifinek kettőt kell ugatnia, mert ez kutyanyelven igent jelent. A ráspolyt a háta mögé kell rejtenie. Hirtelen Fifi elfárad. Megszólal: Olyan fáradt vagyok, alig bírom nyitva tartani a szemem. És elalszik. Ezt onnan tudjuk, hogy a fejét a térdére hajtja és becsukja a szemét. Mi nagyon csendben, egy pisszenés nélkül figyeljük az eseményeket, nehogy felébresszük Fifit. Mialatt alszik, valakire rámutatok, aki megtréfálja és elcseni a ráspolyt. De hogy? Fel kell állnia és egész közel kell lépnie Fifihez, majd vissza kell menni a helyére és leülni. Eközben Fifi alszik, de álmában is fülel arra, hogy milyen irányból hall lépteket. Amint a tolvaj leült, a háta mögé rejti a tárgyat. Mi a tolvaj barátai vagyunk, ezért mi is hátradugjuk mindkét kezünket, hogy ne derüljön ki, melyikünk volt a tettes. Ezután felébresztjük Fifit. Kórusban mondjuk: Fifi! Fifi! Eltűnt a ráspoly! Fifi felébred és körben szaglászik. Ha valaki gyanús neki, kétszer rávakkant. Háromszor próbálkozhat. Ha sikerül kitalálnia, ő lesz a nyertes és megtapsoljuk. Ezután mást választunk Fifinek.
  18. A játék lezárása: Akkor fejeződik be a játék, ha a kutya elhasználta mindhárom lehetőségét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha sikerül megtalálnia az elcsent tárgyat, megtapsoljuk. Megdicsérjük a többieket, ha néma csendben követték az eseményeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatjuk idegen nyelven, Megtanulják belőle az udvarias kérési formát, szókincsbővítésre is alkalmas.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, hogy valóban csendben folyjék a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bihari Gabriella