JÁTÉKRA FEL!

Kissné Borsodi Tímea: Szedd össze a golyókat!

A játék neve, címe: Szedd össze a golyókat!

A játék pedagógiai célja: koncentráció, figyelem, egyensúlyérzék, türelem, kudarctűrő képesség fejlesztése, lúdtalp megelőzése

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A szurkolókat megfelelő távolságba ültetni, az óvónő mindig legyen a közelben, ha szükség van a segítségre

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: 2 db hullahopp karika, üveggolyók, két kis műanyag edény, nagy szőnyeg

Az előkészítés feladatai: nagy szőnyeget terítek a földre, ahol a szurkolók ülnek majd, a szőnyegtől megfelelő távolságban jobbra és balra is 1-1 db hullahopp karikát helyezek el, valamint a karikák elé kis műanyag tálkát, amiben az üveggolyókat helyezem el

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: a résztvevőkkel együtt előkészítjük a szükséges eszközöket

A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Gyerekek! a mai napon fogyatékkal élő emberekről beszélgettünk. Emlékeztek a képre, ahol a kisfiúnak a keze hiányzott? Ebben a játékban nektek is csak lábatok van, kezetek nincs. Vagyis csak a lábatokat használhatjátok az üveggolyó összegyűjtésére. Aki hamarabb összegyűjti az üveggolyókat, az nyer! Párban játszunk, úgyhogy mindenki keressen magának egy párt, akivel szeretné az ügyességét összemérni! Ülj a párod mellé, vedd le a szandálod és a zoknid!

A játék menete, játékszabályok:Az első pár választ magának egy karikát, beleáll és a tálkából a golyókat a karikába önti, most még a kezével. Amikor elindítom a versenyt, már csak lábbal lehet a golyókhoz nyúlni. A kis tálkába kell őket összegyűjteni. A nézők közül senki nem segíthet, a szőnyeget nem hagyhatja el! A játékosok, pedig nem léphetnek ki a karikából!

A játék lezárása: A játék vége, amikor mindenki egyszer részt vett a versenyen. Közösen megbeszéljük, hogy kinek milyen nehéz volt a feladat és hogy hogyan érezték magukat játék közben. Lezárásként a szőnyegen lefekszenek a gyerekek és meghallgatják Bartos Erika: Örömtánc című meséjét.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatosan dicsérem, buzdítom a gyerekeket, a többi társaikkal együtt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több keretmese is lehetséges, pl.: A békák tavát tele dobálta valaki szeméttel. Megkeresett a békamama, hogy segítsünk neki! A mi feladatunk, hogy a vízből kimentsük a kis ebihalakat, de csak lábbal és egyesével, hogy meg ne sérüljenek mentés közben.

A játékvezető speciális feladatai: Minden gyermeket egyformán dicsérni, buzdítani!

Egyéb/megjegyzés: A játékra úgy hangolódtunk rá, hogy különböző mozgássérültekről készült képeket csoportosítottunk.Megbeszéltük kinek milyen hiányossága van, hogyan tudunk segíteni nekik helyesen, ha közlekedésünk során találkozunk velük.

A játékot lejegyezte: Kissné Borsodi Tímea