JÁTÉKRA FEL!

Hidvéghy Zsuzsanna: Kő – papír – olló az Állatok világnapján

  1. A játék neve, címe: Kő – papír – olló az Állatok világnapján
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, élményhez juttatás, megfigyelés fejlesztése, szabálykövetés kialakítása, fejlesztése, mozgással való kifejezés, utánzás, emlékezet fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A mozgások során ügyelni egymásra
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: – Kő-papír-olló szabályainak felelevenítése – Állatok világnapjához kapcsolódás, beszélgetés – Kedvenc állatom – beszélgetés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kedvenc állat választása, kifejező mozgás megválasztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Válasszunk állatokat, kifejező mozgásukat! Haladjunk a talajról felfelé! Azonos állatok játszhatnak egymással hagyományos Kő-papír-olló játékot
  17. A játék menete, játékszabályok: Az Állatok világnapján Kő-papír-olló játékot is az állatok játsszák. 1. csúszómászó (kúszás) 2. fóka (fókajárás) 3. veréb (guggolásban szökdel, karokkal apró szárnycsapás) 4. gólya (magas térdemeléssel járás, széles szárnycsapás, kelepelés) 5. nyuszi (nyusziugrás) 6. oroszlán (támadó oroszlán mozgása) Mindenki keres egy párt magának, aki ugyanolyan állatot jelenít meg. Játszanak a párok egy Kő-papír-olló játékot. Ha nyer, továbblép az állatok sorában, ha döntetlen, tovább megy, másik párt keres magának. Az oroszlán, ha megnyeri a játékot, győztesként fejezi be a játékot, ebben az esetben bármelyik szinten visszaállhat segíteni a társainak.
  18. A játék lezárása: Mindenkinek sikerült bátor oroszlánná változnia. Kiemelhető a korábban végzett tanulók segítsége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogyan éreztétek magatokat? Melyik állat „bőrében” érezted a legjobban magad? Melyik mozgás tetszett a legjobban? Mi okozott esetleg nehézséget?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Állatok választása tápláléklánc szerint… Párok választása állat és tápláléka szerint kellékek bevonásának segítségével… Lehetőség van esetleg állathangokkal, vagy csak mozdulatokkal „némán” játszani…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy mindenki 1 játszmát játsszon. Azonosság esetén hajlamosak tovább játszani párcsere nélkül, amíg nem sikerül a párosnak nyerni. Az állatok választása, mozgása, és annak kifejezőségét hangsúlyozni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Felszabadultan játsszák a gyerekek a játékot. A céljaink szempontjából hasznos.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B-08JpHxj0dfT1FqRWZ1dk9SeUE
  24. A Játékot lejegyezte: Hidvéghy Zsuzsanna