JÁTÉKRA FEL!

Rózsavölgyi Rita: 100 labda

  1. A játék neve, címe: 100 labda
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségformálás, együttműködés, gyorsaság-, figyelem fejlesztés, átmozgatás, energetizálás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Puha maroklabdák bekészítése. Pálya inkább zárt legyen, hogy ne menjen el sok idő a labdák összeszedésével. Tornacipő használata (csúszásveszély miatt).
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 100 labda. Mi puha maroklabdával oldottuk meg. Egyik csapat fekete színűeket, a másik színeseket kapott. Jelölő mellényt kapott az egyik csapat. Rudak a játéktér elválasztásához.
  12. Technikai igény: A két térfél elválasztásához rudakat használtam. A tornateremben színes szigszalaggal oldanám meg.
  13. Az előkészítés feladatai: A jó idő miatt, az udvaron jelöltem ki a játékteret. Mindennapos tornához is kedvelem ezt a félig zárt részt, így a labdák elkallódását, keresgélését is megspóroltuk. Kijelöltem a két térfelet. Rudakkal választottam el.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megbeszéltük, hogy labda játékot fogunk játszani, bevontam mindenkit az előkészületekbe, együtt szórtuk szét a labdákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Előkészítettük a játékteret. Létrehoztam két csapatot. Az egyik csapat jelölő mellényt kapott. Szétszórtuk egyenlő mennyiségben a labdákat a két térfélen. Egyik csapat fekete, másik színes maroklabdákat kapott. Elmondtam a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok feladata egy perc alatt átjuttatni a labdáikat a másik csapat térfelére úgy, hogy csak az egyik kezüket használhatják (másik kéz hátratéve van végig) és nem léphetnek át a másik csapat térfelére. Mi úgy játszottuk, hogy -a labdákat csak dobni lehet -csak egyik kéz használható -egyszerre csak egy labdát lehet dobni -a játék megkezdése előtt megbeszélhették a csapatok a technikájukat -csak a játék végét jeleztem
  18. A játék lezárása: A játékidőt nem mértem pl stopperrel vagy homokórával, hanem felemeltem a két kezemet magasba, mikor az egyik térfélről elfogyott a labda.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóban megdicsértem őket és tapssal is jutalmaztam. Megbeszéltük, hogy érezték magukat, mit csinálnának esetleg másképpen, mit tanultak a játékból.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel én az óvodás korosztályt célzom meg, így a színekkel lehet játszani, mondani kell, hogy milyen színt dobunk át vagy gyűjtőfogalmakat jelölünk ki bizonyos témához kapcsolódóan (pl közlekedés) és dobásnál egy járművet kell mondani vagy a saját jelünket, nevünket vagy hogy melyik kézzel dobom (jobb, bal- irányok gyakorlása nagycsoportosoknál).Meg
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megbeszéljük, hogy ez csak egy játék. Az öröm és az együtt játszás miatt végezzük. Nem bonyolódunk vitába vagy sértődünk meg a kimenetelén. Mindenki győztes, aki részt vesz benne. Gratulálunk egymásnak a végén.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot nagycsoportosokkal végezném, nagyon szeretik a labdajátékokat és a verseny játékokat. Szoktam ezt a játékot játszani velük, nagyon szeretik.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Rózsavölgyi Rita