JÁTÉKRA FEL!

Vásárhelyi Anett: Pöttykereső – A katicabogarak elveszett pöttyeinek visszaszerzése versenyfeladatok segítségével

  1. A játék neve, címe: Pöttykereső – A katicabogarak elveszett pöttyeinek visszaszerzése versenyfeladatok segítségével
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás, a gyermekek meglévő tudásának elmélyítése, feszültségoldás, gyors reagálóképesség fejlesztése, finommotorika fejlesztés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér kijelölése. A balesetveszélyes helyzetek megbeszélése. Figyelemfelhívás az egymásra való odafigyelésre.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Álló rajztábla, eredményjelző katicabogarak kartonpapírból, gyurmaragasztó, plüss katicabogarak, nyakba akasztható képek (3 -féle, 2-2 darab), szalagos bot, táblakréta
  12. Technikai igény: Az előkészülethez: laminálógép
  13. Az előkészítés feladatai: Eredményjelző katicabogarak készítése kartonpapírból, pöttyök rögzítése gyurmaragasztóval. Nyakba akasztható képek készítése (képek laminálása, szalag felkötése). Szalagos bot készítése (botra 3 színű, színenként 1 méteres szalag kötése, szalag végére hungarocellből készült katica rögzítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Katicabogár plüssfigurák válogatása a többi plüssfigura közül.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Óvodai csoportunk neve Katica csoport, ezért a katicabogár köré szőttem a kerettörténetet. Egyszer egy hétpettyes katicabogárka c. dal meghallgatása. Az előkészített táblán található két katicabogár megfigyelése – Mi a gond velük? -Nincsenek pöttyeik. A gyermekek segítségét kérem, hogy megtaláljuk az elveszett pöttyöket. A gyermekeket 2 db 3 fős csapatra osztom (napocska, felhő).
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Játék – bemelegítés: Katicacsalogató Mindkét csapat kap egy-egy szalagos botot (3 színű szalag, színenként 1-1 méter hosszú, összesen 3 méteres, végére katica figura rögzítve). Feladat, hogy minden gyermek 1 színt feltekerjen a botra, majd továbbadja a következő játékosnak. Az a csapat győz, és szerez meg egy pöttyöt, amelyiknek katicabogara először éri el a botot. 2. játék: Plüsselkapó – egyszerűsített verzió A 2 csapat egymással szemben áll. (Vonallal jelölve, hogy hol állhatnak).A gyermekek mindkét csapatban egy-egy rovar képét akasztják a nyakukba (pillangó, méhecske, katica). Amelyik rovar nevét mondom, annak a 2 gyermeknek kell a plüss katicáért szaladni. Amelyik csapat gyermeke megszerzi a plüsst, azzal együtt újabb pöttyöt szerez az eredményjelző katica hátára. 3. játék: Védd meg a katicát! A katicabogár nagyon hasznos rovar, mert megeszi a levéltetveket, ezért nagyon kell rájuk vigyázni. Az egyik csapatban lesznek a tolvajok, akik meg akarják kaparintani a kis rovarokat, másik csapatban lesznek a rendőrök, akik meg akarják őket védeni. A két csapat a játéktér két szélén helyezkedik el (vonallal jelölve a helyük)A tolvajok csapatához kicsit közelebb csücsül egy plüss katica. Mindkét csapat kijelöl egy gyermeket, aki az adott körben egymással versenyez. A tolvaj feladata, hogy felkapja a katicát és elvigye a saját csapatának vonala mögé. Ebben a rendőr úgy akadályozhatja meg, ha elkapja a tolvajt, mielőtt még visszatér a vonal mögé. Ha a tolvaj megszerzi a plüsst, ők kapják a következő pöttyöt, ha a rendőr visszaszerzi, akkor a rendőrök csapata.
  18. A játék lezárása: Ha elfogytak a megszerezhető pöttyök, az eredményjelző táblához megyünk és megszámoljuk, hogy melyik csapat hány pöttyöt gyűjtött be. A győztes csapatot megtapsoljuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után lehetőséget kapnak egyéni játékra az előkészített eszközökkel vagy visszavágóra esetleg új csapatok alakítására és választott játék vagy játékok újrajátszására.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 3. játék: Nem 1, hanem több gyermek indulhat egyszerre a plüssfiguráért. Ha a rendőr elkapja a tolvajt, akkor a tolvaj beáll a rendőrök csapatába, ha nem kapja el, akkor ő áll be a tolvajok csapatába. A játék addig folytatódhat, míg valamelyik csapat el nem fogy.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nyári kánikulában gondoskodni a folyamatos folyadék utánpótlásról és az árnyékban történő játékról.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Vásárhelyi Anett