JÁTÉKRA FEL!

Baloghné Markovits Tímea: Azt (nem) szeretem benned …

  1. A játék neve, címe: Azt (nem) szeretem benned …
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők megismerkedjenek az új tanulóval, ill. Levi megtanulja társai neveit. Valamint egy hónap ismeretség után véleményt mondanak társaikról, bemutatkoznak az új fiúnak saját tulajdonságuk megnevezésével is. A jó és rossz tulajdonságok felismerése, érzelmek kifejezése. A jobb és bal gyakorlása.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet, hogy ne erősen dobják a labdát, ne fejre célozzanak! Továbbá felhívom a figyelmet,hogy az őszinteség bántó is lehet, egy-egy rossz tulajdonsággal való szembesítés során. De mindez arra sarkalljon minket, hogy javítsunk e tulajdonságunkon. Csak valós dolgokat állítsunk!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: labda
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem rendezése, ahhoz, hogy a gyerekek körben elférjenek egymás mellett a játék közben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek már nagyjából ismerik egymást, egymás neveit. Így különösebb előkészítést nem igényelt a feladat. De lehet matricás névjegykártyával könnyíteni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején minden résztvevő bemutatkozik, akinek (Levi), az új fiú, a kör közepén állva dobja a labdát. Ezzel gyakorolja a társak nevét. Majd a körbe állva jobbra v. balra dobva a labdát, tulajdonságot mondanak, előbb magukról, majd akinek a labdát dobják. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a kör széléről irányítom a játékot, úgy, hogy az új fiú kezd a labdával. Irányított utasításokat kapnak a gyerekek a következőkkel: • Neved? (A játékosnak gyorsan rá kell vágnia a nevét). • Balra (A játékos egy tetszőleges tőle balra állónak dobja a labdát, akinek a nevén kívül saját rossz tulajdonságát is meg kell neveznie) • Jobbra (A játékos egy tetszőleges tőle jobbra állónak dobja a labdát, akinek a nevén kívül egy jó tulajdonságot kell mondania magáról)
  18. A játék lezárása: A cél az ismerkedés, hogy minél többet, jó és rossz tulajdonságot megtudjanak egymásról.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret illeti a jó megfigyelő gyerekeket, ill. a játékban való részvételért. Egy-két tulajdonságnál beszélgetésbe bonyolódunk arról, hogy helyes-e a megfigyelés. Tapasztalatok, élmények megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • Következőkben pedig a társukról mondtak tulajdonságot / jobbra-jó tulajdonságot, balra-rosszat/. (Nagyon jó kritikusok, megfigyelők a gyerekek) Ezután jobbra dobott labda tulajdonosa kedvenc mesét mondott, a balra dobott labda esetén kedvenc (házi)állatot. Ezzel is segítve egymás megismerését.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel kicsi gyerekekről van szó, a fokozatosság elvét alkalmazzuk. Mindig csak egy utasítást célszerű elmondani és kipróbáltatni, majd ha már mindenki számára egyértelmű a feladat, akkor jöhet a következő. Egyszerre több utasítást ne adjunk, mert összekeverednek a gyerekek.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Baloghné Markovits Tímea